élet egy magasabb energiaszinten

Anamé Program életmód

Anamé Program életmód

Hogyan tettem szert egy szamuráj erejére a Karma Killer jóga gyökércsakra gyakorlatával?

Karma Killer jóga és Anamé életmódtippek egy magasabb energiaszintű élethez

2022. március 04. - Anamé

aname_program_eletmod_egy_szamuraj_ereje_a_gyokercsakra_tisztitasan_keresztul.jpg

 

Benned melyik nagyobb, az erő vagy a félelem? Ebben az Anamé Program életmódbejegyzésben szeretném megosztani veled azt, hogy hogyan sikerült felülkerekednem a félelmeimen, és rátalálni arra az igazi belső és fizikai erőre, ami megadja a stabilitást számomra még a félelmetesnek tűnő helyzetekben is. Sokáig azt gondoltam, hogy erősnek lenni azt jelenti, hogy megfeszítem magam, megpróbálok tökéletes lenni, és akár fogcsikorgatva, de kibírok mindent, amit az élet rám dob. Mindezt ráadásul anélkül, hogy bárkivel veszekednék vagy sajnáltatnám magam. Ismerős? Az igazi erő azonban nem ez. Erre nekem is rá kellett jönnöm, és egy nagyon furcsa helyzetben döbbentem rá arra, hogy az igazi erő mit is jelent pontosan. 

A testi erő megélése számomra mindig nagyon nehéz téma volt, hiszen születésemtől fogva súlyos, gyógyíthatatlan betegségekkel küzdöttem, a testem pedig deformált volt, és ezek miatt gyengének, bizonytalannak és kiszolgáltatottnak éreztem magamat. Egy ilyen múlttal a hátam mögött érdekes volt megélni azt, hogy amikor úgy tűnt, elkaptam a Covidot, (ami vesetranszplantáltként különösen veszélyes lenne) végig tartani tudtam magamban a lelket, és erős maradtam. A félelemnél sokkal erősebb volt bennem az az érzés, hogy a testem erős és egészséges, olyannyira, hogy helyet sem hagyott a félelemnek. 

Gondolhatod, hogy oké, de te már egészséges vagy, nyoma sincs a testeden annak, hogy valaha beteg voltál. Akkor elmesélek egy vicces történetet, hogy lásd, ez mennyire nincs így. 

 

Neked is vannak félelmeid a testeddel kapcsolatban? Nekem voltak!

 

aname_eletmodblog_deformalt_gerinc_csakra.jpgNem olyan régen elmentem masszőrhöz. A szokásos módon kezdődött minden, a masszőr felkészült, és elkezdte masszírozni a hátamat, ám aztán hirtelen abbahagyta, és kissé hátralépett, mintha megrémült volna. Visszalépett, és elkezdte tapogatni a gerincemet, próbálta kitapintani a csigolyáimat. Bár arccal lefelé feküdtem a masszázságyon, szinte láttam magam előtt a kérdőjeleket körülötte: “Hogy lehet ez?” Aztán végül nem bírt magával, és odahívta a többi masszőrt is: – Gyertek már ide, ilyen még nem láttatok!

Én csak nyugodtan feküdtem, miközben már több masszőr bámulta elhűlve a gerincemet. – Nézzétek már, az ott egy kisebb, ott középen meg van egy nagy bumszli, aztán megint kicsik következnek, ilyen csigolyákat még nem láttam! – szólalt meg teljesen elképedve az egyik masszőr. – Igen, tudom – gondoltam magamban.

Az a szuperképességem, hogy ma már ezzel a gerinccel is remekül funkcionálok. Persze senkinek nem egyformák a csigolyái, vannak kisebb és nagyobb csigolyáink, ám az egészséges gerincoszlopban ezek meghatározott sorrendben követik egymást. Az én esetemben ez a sorrend egy kicsit kreatívan van értelmezve. Ez pedig mindig hasonló reakciókat vált ki, amikor új masszőrhöz megyek, hiszen nem ez az általános. Számomra azért természetes, mert már eleve betegen, csípőficammal és deformált gerinccel születtem, mivel anyukám kemoterápiát kapott, amikor várandós volt velem. Miután kidolgoztam a Karma Killer jógát – vagyis az Anamé Program jógagyakorlatait, amit sokan egyszerűen Anamé jógának hívnak –, és napi szinten gyakoroltam, szépen lassan elkezdett regenerálódni a testem.

Ma már csodával határos módon nemcsak a gerincem van jobb állapotban, de a testemről és az egészségemről alkotott törékeny képem is megváltozott. Számos olyan súlyos és gyógyíthatatlan betegséggel éltem le az életem első részét, mint az autoimmun betegség, az asztma, a sérvek, a ciszták és miómák, a vastagbélgyulladás és a veseelégtelenség, míg végül félig vakon kerekesszékbe kerültem, majd egy gép tartott életben. Sebezhetőnek éreztem magam, úgy gondoltam magamra, hogy gyenge vagyok, sérülékeny és hajlamos a betegségekre. Napi szinten féltem, így a belső erő és fizikai erő nehéz téma volt nekem, és sokáig nem hittem benne, hogy ez változhat.

Te hogy vagy ezzel a témával? Mennyire érzed erősnek és biztosnak az egészségedet? Mennyire érzed magad biztonságban a testedben? Neked is vannak félelmeid a testeddel kapcsolatban? Hogy bírtad a világjárvány lelki megpróbáltatásait? Tudom, hogy sok ember félt a megbetegedéstől, és veszélyben érezte magát és az egészségét a fertőzésveszély miatt. 

Erre a belső bizonytalanságra és félelemre nem ad teljes körű megoldást az egészségügy és az orvostudomány, méghozzá azért, mert a belső félelmeken nem segít sem a gyógyszer, sem a kézfertőtlenítés. Én a saját életutam során azt tapasztaltam, hogy a belső félelmeinkkel való szembenézés az egyetlen igazi megoldás ahhoz, hogy az életünket valódi biztonságban és békében élhessük. 

Na jó, tudom, hogy ez nem hangzik túl jól. Nem is arra gondoltam, hogy ülj le otthon a fotelbe, miközben szorongsz, és vedd leltárba az összes félelmedet, színes, szélesvásznú katasztrófafilmként lejátszva őket a fejedben. Azt látom, hogy az emberiség nagy része hajlamos az ilyen típusú negatív gondolati körökre, azaz sokan futtatják folyamatosan a félelmeiket a fejükben. Ettől pedig nemhogy a lelki békéjüket nem találják meg, de akár még a félelmeik is felerősödnek. A félelmeinkkel való szembenézést én nem fejben, a gondolataink szintén tartom hasznosnak, hanem energetikailag, a csakrák szintjén. 

 

Egy szamuráj erejére tettem szert a Karma Killer jóga gyakorlataival

 

aname_eletmodblog_karma_killer_joga_gyokercsakra_tisztitasa.jpgAz Anamé Program Életmód és a Karma Killer jóga is azoknak szól, akik gyakorlatias és hatékony megoldást keresnek, és változtatni szeretnének valamin az életükben, amit fejben már régóta próbálnak megoldani. Ebből a szempontból a biztonságérzet jó téma, hiszen nap mint nap sokat gondolkozunk azon, hogy hogyan érezhetnénk magunkat biztonságban. Ha itt vagy velem, akkor azonban bizonyára te is érzed legbelül, hogy nem a gondolkodás adja meg azt a biztonságérzetet, amit az ember sejtszinten, a teljes lényével érez. Ez a fajta biztonságérzet a gyökércsakrához tartozik.

Amikor ez az energiaközpont jól működik, erősnek, stabilnak és kibillenthetetlennek érezzük magunkat, és olyan biztonságot élhetünk át, amit fejben, gondolkodással nem lehet előállítani. Amikor a gyökércsakránk jól működik, ráébredünk a saját erőnkre. Én ezt az erőt akkor ismertem fel, amikor találkoztam a Szamurájjal, az ő stabil erejével. Szeretném ennek a találkozásnak a történetetét is megosztani veled, ám előtte még bevezetnélek abba, hogy mi az a karmikus emlékezet, és mi is a célja. 

Karma Killer jóga: Karmikus emlékezet

 

Amikor sebezhetőnek érzed magad, mindig emlékezz arra, hogy van egy múltad és egy olyan részed, ami maga az erő és a vitalitás. Abban, hogy felvegyem ezzel részemmel a kapcsolatot, a Karma Killer jóga csakraspecifikus gyakorlatai segítettek. Tisztán emlékszem a belső mester hangjára, amikor súlyos betegen szenvedtem az engem szorongató félelemtől, fájdalomtól. Amikor gyengének láttam magam és reménytelennek éreztem a helyzetem, akkor ezt mondta nekem: “Bezárod magad azzal, hogy nézed magad bezárva”. Belül hallottam a hangját, mégis pont úgy érződött, mintha valaki beszélne hozzám. (A belső mesteremmel való találkozásról bővebben egy előző blogbejegyzésemben olvashatsz ITT vagy akár a Karma Killer c. könyvemben, amit ITT találsz. ) 

Időbe telt, míg igazán megértettem ezt a mondatot, pedig sokat gondolkoztam rajta akkoriban. Ha úgy látom magam, mint azt a szerencsétlen lányt, aki gyógyíthatatlan betegségekkel küzd, akkor nézem magam bezárva, és ezzel korlátozom, bezárom magam. Bezárom magam egy skatulyába, és bezárom magam abba az emberbe, abba a személyiségbe és abba a sorsba, amit most élek. Pedig mi mindannyian örökkévaló lelkek vagyunk, magunk vagyunk a mindenség, nem pedig csak a mindenségből kiszakadt kis darab, aminek sokszor megéljük magunkat emberként. Többek vagyunk, mint a tulajdonságaink, a személyiségünk, a körülményeink és a jelenlegi életutunk.

Az Anamé Program nem más, mint egy olyan mély karmikus tisztítás, ami a gyökerekig hatol. Nemcsak gyógyítja a testet és a lelket, de felébreszti benned azt, aki valójában vagy. Az összes törött, széthullott szilánk megtisztulva egyesül, hogy tökéletes egészet alkothasson.

A jóga tanítása szerint a lelkünk örök. Különböző életekben tapasztalatokat gyűjtve többféle személyiséget és tulajdonságot kipróbálunk, a jelenlegi életünk előtt pedig más életekben sokféle életutat bejártunk már. Az életeink során összegyűjtött információ nem vész el: a csakráink szintjén tárolódik, meghatározva karmánkat, a jelenlegi életünket és sorsunkat. 

Ha nem tetszik a sors, amit élsz, akkor lehet haragudni a világra és másokra, de sokkal hatékonyabb megoldás inkább kitisztítani és harmóniába hozni a csakrákat. Ez a Karma Killer jóga útja. Ezzel a módszerrel tudtam elengedni a sorsom nehézségeit és fájdalmát, és láttam rá arra a hosszú életútra, amit több életen át bejártam, és aminek a tanulságát a Karma Killer című könyvben meg is írtam. 

A karmikus emlékezet, vagyis az előző életekre való rálátás nem öncélú dolog, nem egy jópofa anekdota, amit elmesélünk a barátainknak egy kerti partin. Nem szabad feszegetni ezeket az emlékeket csak azért, mert kíváncsiak vagyunk rájuk. Ezek az emlékek maguktól feltárulnak akkor, amikor az energiaáramlás szabaddá válik a csakrák szintjén. A csakrák jó működése elhozza az egység érzését, amikor az ember nemcsak a világgal kerül egységbe, de saját magával és azokkal a személyiségekkel is, akiket régen énnek nevezett. Ezek a régi személyiségek és életek sokszor merőben eltérnek a jelenlegitől, ezért gyógyítóak, amikor energetikailag is készen állunk arra, hogy rájuk lássunk. Olyan érzésekkel, tapasztalatokkal és megélésekkel tudják kiegészíteni a jelenlegi életünket, amelyektől teljesnek és kiteljesedettnek érezhetjük magunkat. Én magam is így találkoztam a Szamurájjal. 

Találkozás a Szamurájjal

 

aname_eletmodblog_japan_teahaz_elozo_eletek.jpgÉppen egy japán étteremben vacsoráztunk. Gáborral beszélgettem, már nem emlékszem miről, mivel a téma nem is fontos. Egyszer csak azt éreztem, hogy megváltozik a tér körülöttem, és megváltozott a testtartásom, ahogy a széken ültem. Elkezdtem máshogyan érzékelni a testemet. Az a test, amit éreztem, jóval nagyobb volt, sokkal stabilabb és sokkal erősebb, mint az én női formám. Még a súlypontom is megváltozott, sokkal lejjebb került, mintha nehezebb, stabilabb és földeltebb lennék.

Ezzel együtt megváltozott az is, ahogyan megéltem magam. Olyan nyugalmat, kibillenthetetlenséget és belső erőt éreztem, amit még soha ebben az életben. Tényleg, soha! Nem nőnek éreztem magam, és nem annak a személynek, aki bántalmazott gyerekként betegen, a saját erejéből próbálta meg magát kirángatni a nehéz körülmények közül, hanem korlátlan erővel és hatalommal bíró férfinak. Éreztem, hogy ő bármikor farkasszemet nézne a halállal, a teste pedig egészséges és erőtől duzzadó, minden pillanatban rendíthetetlen. Ha meg kell halnia, akkor csatában hal meg, nem betegeskedve. Éreztem, hogy nem fél és nem védekezik, annyira bízik a saját erejében. Éreztem, hogy én magam vagyok ez a Szamuráj. Megdöbbentő érzés volt, a kisugárzásom, a testem körüli tér is megnőtt, olyan erő vett körül, amit korábban nem tapasztaltam. 

 

Elképzelés vs. valóság

 

Pszichológusként tudom, hogy nemcsak a jóga, de a pszichológia is foglalkozik ezekkel az élő képekkel. Az élő képek pedig merőben mások, mint az elképzelés.

Az elképzelés

Elképzelni sok mindent lehet, de az, hogy valakinek vagy valaminek képzeljük magunkat, az csak addig működik, ameddig arra koncentrálunk. Elképzelésekből leginkább légvárakat lehet építeni, és tudjuk, hogy azok mennyit érnek.

Az élő képek

Az élő képek ezzel szemben meghatározó élményt jelentenek, nemcsak elképzeli őket az ember, hanem át is éli. Ez az átélés pedig a részünkké válik, ami mindig hozzáférhető marad. Velem is itt van a Szamuráj, és soha nem veszítem el azt az erőt és biztonságot, amit akkor ott az étteremben megtapasztaltam.

aname_program_eletmod_egy_szamuraj_ereje_a_gyokercsakra_tisztitasan_keresztul_1.jpg

Ha már te is végzed a Karma Killer jóga gyakorlatait egy ideje, akkor most biztos benned is felmerült a kérdés, hogy hozzád vajon mikor jön el valami Indiana Jones vagy a kerekasztal egyik lovagjához hasonló karakter, és önti el a te sejtjeidet is a biztonságtudat. A helyzet az, drágám, hogy az előrelépés nem mindig annyira látványos, mint ahogyan másoknál olvassuk vagy ahogyan mi azt elképzeljük. És ha nem is kerülnek olyan módon felszínre az élő képek, mint az én esetemben, a változás még ugyanúgy végbemegy. Minden egyes légzésed és mozdulatod a Karma Killer jógagyakorlatok közben a kiteljesedés és az egység irányában hat. És még valami! Milyen jól hangzana a történet szempontjából, ha azt írtam volna, hogy egy gyökércsakra-specifikus gyakorlás után éltem át ezt az élményt. Ez azonban nem lenne igaz, és számomra nagyon fontos, hogy transzparensen és őszintén kommunikáljak, mert csak így tudom neked tisztán megmutatni az életemet és az élményeimet. Mert így tudunk szívtől szívig kapcsolódni.

Ez az élmény, ez az élő kép tisztán megmutatja, hogy milyen az, amikor a gyökércsakra jól működik, és biztos, hogy a Karma Killer jóga csakratisztító és -energetizáló gyakorlatai oldották ki az akadályokat, amelyek elválasztottak ettől az érzéstől. De az is biztos, hogy ehhez nem egy alkalom és nem egyetlen speciális, jól megválasztott gyakorlat vezetett. Előtte minden nap végeztem a gyakorlatokat, és az idő nagy részében látszólag nem történt semmi különös.

Gyakorláskor nem szólnak minden nap égi fanfárok és nem történik semmi eget rengető – legalábbis a hétköznapi tudatom számára nem, aki nem lát rá arra, hogy mélyen belül milyen energetikai változások történnek. Ezért az igazi előrelépés mindig hirtelen, a semmiből tűnik elő, amit a legtöbb esetben kitartó és sokszor unalmas gyakorlás alapoz meg. Ez az igazi fejlődés, a fejlődés pedig nem lineáris. Sokkal inkább olyan, mint egy hullámvasút: megjárod a magasságokat és a mélységeket, míg egyszer csak megérkezik az igazi változás, szinte észrevétlenül belesimulva az életedbe – az a változás, amiért mindvégig gyakoroltál. A gyökércsakra esetében ez a biztonság és stabilitás érzése, de nézzük meg kicsit részletesebben is ezt a területet!

 

A gyökércsakra erősítése az életünket is megalapozza

 

Ha a testünkhöz kapcsolódó biztonságérzetet egy csakra működéséhez szeretnénk kapcsolni, akkor az a gyökércsakra lenne. A gyökércsakrán keresztül

  • gyökerezünk bele az anyagba, a testünkbe, a létezésbe
  • kapcsolódunk az életerő végtelen áramlásához
  • találhatunk rá a kibillenthetetlenségre, stabilitásra
  • és ide tartozik az életünk fenntartása és védelme is.

Amikor a gyökércsakra nem működik optimálisan, úgy érezhetjük, hogy

  • nincs jogunk az élethez
  • vékony szállal kapcsolódunk az élethez és a létezéshez, és ez a szál bármikor megsérülhet. Ilyenkor veszélyben érezhetjük az egészségünket.
  • nem vagyunk stabilak, nem tudunk jól megállni ott, azon a területen, ami a számunkra ki lett jelölve itt a Földön, mintha könnyen félresöpörhetők lennénk.

De nemcsak az élethez való viszonyunkról szól a gyökércsakra: ez a csakra felelős még azért is, hogy

  • hogyan viszonyulunk a családunkhoz és milyen a viszonyunk a családtagjainkkal, hogyan gyökerezünk a családunkba
  • hogyan viszonyolunk az ételhez
  • milyen a kapcsolatunk a pénzhez és az anyagiakhoz
  • mennyire vagyunk racionálisak és gyakorlatiasak
  • mennyire érezzük azt, hogy megálljuk a helyünket itt a világban és hogy tudunk itt boldogulni.

Te mit gondolsz a leírtak alapján, neked hogyan működik a gyökércsakrád? Ha esetleg nem tudod beazonosítani, kérd nyugodtan az oktatók szakértő segítségét egy online konzultáció során, amelyből az ráadásul az első alkalom ingyenes.

aname_program_eletmod_karma_killer_joga_gyokercsakra_jogagyakorlat.jpg

A gyökércsakra nagyon fontos terület, de ezt biztosan te is érzed, hiszen ez adja az emberi élet alapját, sőt nemcsak az alapját, de a végcélját is. Mit jelent ez? Az energiaáramlás törvényei szerint az út először a koronacsakráig vezet, majd onnan tér vissza a gyökércsakrához. Ez azt jelenti, hogy amikor elérted önmagad legfelsőbb valóságát, utána lehozod majd a világba mindazt, amivel az út során gazdagodtál, és átszellemíted vele az anyagot.

Ha érdekel  gyakorlás, nem baj, ha a jógában még kezdőnek számítasz, mert látni fogod, hogy az Anamé jógagyakorlatok egyáltalán nem megerőltetőek. Alapjukat a koncentráció és a speciális jógalégzés adja, amelyek finoman, mégi nagyon hatékonyan dolgoznak az energiablokkokon, természetesen a csakrák megnyitása nélkül. Egyéni és csoportos jógaóráinkon budapesti jógastúdióinkban, vagy akár online is részt tudsz venni; a bejelentkezéshez minden információt megtalálsz az Anamé Órarendben ezen a linken.

Köszönöm, hogy velem tartottál ebben a blogbejegyzésben, és köszönöm, ha megosztod ezt a tartalmat a Facebook-ikonra kattintva, hogy még több ember elérhesse. Most egy darabig szünetel az Anamé Életmódblog és egy új felületen tér vissza hozzátok, ennek több oka is van. Elkezdtem dolgozni a harmadik könyvemen és gőzerővel dolgozunk az Anamé Program honlapjának tartalmi frissítésén is. Az új felület linkjét megosztjuk veletek majd itt is egy bejegyzésben, addig is találkozunk az online órákon. Sőt! Március végén személyesen is. ;)

Szeretettel ölellek,

Balázs Valéria Anamé

 

Kövess Instagramon is:

@anameprogram

@aname_lifestlye

A bejegyzés trackback címe:

https://anameprogrameletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr9317772108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása