élet egy magasabb energiaszinten

Anamé Program életmód

Anamé Program életmód

Éhezésmentes fogyókúra az Anamé Program vegán süti receptjével?

Karma Killer jóga- és életmódtippek, amelyek nekem is beváltak

2021. október 13. - Anamé

aname_program_ehezesmentes_dieta_vegan_suti_recept.jpg

 

Ha te sem vagy elégedett, amikor a mérlegre állsz vagy a tükörbe nézel, vagy szeretnél jobb kapcsolatot a testeddel, akkor feltétlenül olvasd végig ezt a bejegyzést. Az egészséges sütirecept mellé ugyanis adok még egy tippet, ami neked is segíthet, illetve személyes tapasztalatokat is megosztok veled. 

De mielőtt tovább megyünk, egy fontos kérdést tisztáznunk kell! Te is szereted a kakaós/fahéjas csigát? Én imádom, de persze gondolhatod, hogy nem a klasszikus bolti verziót eszem, amiben: 

  1. túl sok a cukor
  2. túl sok a finomított szénhidrát (fehérliszt)
  3. nem tápanyaggazdag

Ha te is szereted, de esetleg aggaszt, hogy a kakaós csiga iránti szenvedélyed plusz kilókhoz segíthet hozzá, vagy te is érzed, hogy tápanyagforrás-szempontból nem az igazi, és ezért próbálsz ellenállni neki, akkor van egy jó hírem. Létezik egészségesebb változata! 

Tudok egy olyan kakaós csigát, ami minden fogyókúrázó álma, ráadásul 

  1. tápanyagokban gazdag, és egészséges emésztést és bélflórát biztosít
  2. finomított cukor- és szénhidrátmentes
  3. javíthatja a vércukorszintet
  4. omega-3 zsírsavat tartalmaz, ami nagyon fontos az egészségünk szempontjából 
  5. rostdús, azaz természetes módon segíthet szabályozni az étvágyadat (hogy farkaséhség helyett csak annyit egyél, amennyire a szervezetednek valóban szüksége van)

Amikor fogyókúrára gondolsz, akkor az első gondolatod talán neked is az, hogy akkor most nem eheted a kedvenceidet vagy éhezni fogsz. Ezért szeretném egy kicsit megmagyarázni a blogbejegyzés címét, mielőtt továbbmegyünk a tuti receptre.

 

A jó étvágyú éhezőművész 

 

Általában nem sütivel szoktunk fogyózni, hanem éhezéssel, vagy jobb esetben mozgással, de az biztos, hogy ilyenkor a kedvenceink egy időre lekerülnek a menüről, és csak sóvárogva gondolunk rájuk, miközben kedvetlenül elfogyasztjuk az olyan kötelező falatokat, amelyeket engedélyez a diéta. Én az éhezést mindenáron elkerülöm, amikor csak lehetőségem van rá, hiszen több mint fél évig voltam hajléktalan, miután 18 éves koromban elhagytam a bántalmazó családomat. Amíg nem találtam munkát, az utcán aludtam és éheztem. És hidd el nekem, egyáltalán nem volt jó poén. A hideget megszoktam, az éhezést viszont nem tudtam. Kajáról ábrándoztam napközben, majd kajáról álmodtam éjszaka. Megfogadtam magamnak, hogy ha egyszer munkát találok és lesz pénzem ennivalóra, sosem fogok többé éhezni. Azóta is sikeresen ellenállok mindenféle böjtnek és éheztetést megkívánó fogyókúrának, mivel szeretek enni! Ha te is inkább az örömteli étkezéseket választod önmagad éheztetése helyett, akkor egy húron pendülünk, és biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog az a módszer, amit én is követek. 

 

Mi az, ami hatásosabb, mint a fogyókúra? 

 

Az Anamé Életmódprogram lényege az, hogy értékes vagy! Ahelyett, hogy harcolnál a testeddel és le akarnád győzni, lásd meg benne azt, hogy milyen jó szövetségesed. Értékeld azt, hogy mi mindent tesz érted nap mint nap. Ismerd el a támogatását és szépségét, mert minden test szép, még akkor is, ha te ezt éppen másképpen gondolod. Az ideig-óráig tartó éheztetés és kalóriamegvonás csak jojó-effektushoz vezet, azaz ha harc, hát legyen harc alapon a tested visszavág, és minimum annyit, de inkább többet szed fel magára az éheztetés végeztével, mint ahány kilót nagy nehezen lesanyargattál magadról. 

aname_program_pozitiv_testkep_fogyokura.jpg

Amikor nem ellenségnek állítod be a testedet, akit erőszakkal meg kell változtatni és le kell győzni, hanem inkább barátként tekintesz rá, akit szeretsz és a legjobb tápanyagokkal szeretnél kényeztetni, akkor hosszú távon sokkal nagyobb sikereket érhetsz el a tökéletes testsúly elérésében. Ez a szemléletmód ráadásul egy egészségesebb és jobb állapotú testhez is vezet. 

 

Ha fogyni akarsz, akkor evésre fel! 

 

Nem tudom, hogy tudtad-e, de amellett, hogy a legmagasabb szinten képzett jógaoktató vagyok, pszichológusként is diplomáztam az ELTE-n. Tanultunk egy vicces kísérletről, amelynek során fogyókúrázókat vizsgálták. Az eredménye az volt, hogy azok az emberek, akik tudatosították magukban, hogy fogyókúráznak, sokkal többet gondoltak az evésre, és így hajlamosak voltak többször vagy többet enni, mint azok, akik nem foglalkoztak ezzel. Biztos te is ismered azt az elmetrükköt, hogy ne gondolj a fehér elefántra! Ha eddig nem is gondoltál volna fehér elefántra, ezután már csakis arra tudsz gondolni. Ugyanígy állunk a fogyókúrával és az evéssel is, hiszen fogyókúra alatt egy dologra nem szabad gondolni, az pedig az evés. Így aztán folyton arra gondolunk. 

A tökéletes fogyókúra valójában az, ha eszünk, és nem vonjuk meg magunktól az étkezés örömét, hanem inkább újragondoljuk azt, hogy mit eszünk. Amikor tápanyagban gazdag és a testünk számára kielégítő ételeket fogyasztunk, akkor megszűnik a minőségi éhezés is, azaz nem eszünk felesleges kalóriákat, csak annyit, amennyire valóban szüksége van a testünknek. 

pexels-andrea-piacquadio-3811663.jpg

Mindörökké süti 

 

Az egészséges étkezés szerencsére nem jelent egyet azzal, hogy búcsút kellene mondanunk kedvenc ételeinknek, vagy akár a sütizés örömének. Azt már megdumáltuk ugye, hogy enni jó, és remélem, abban is egyetértünk, hogy sütizni jó. Nekem a sütizésben csak egy dolog nem volt jó régen, mégpedig az, ahogyan éreztem magam tőle. A finomított szénhidrátok, a cukor és a fehérliszt egyszerűen rossz érzést okoztak a gyomromban. Olyan érzés volt, mintha összegombócosodott volna bennem az, amit megettem, és nehezen emészthető csomóként nehezedett volna rám testileg és lelkileg egyaránt. Én mindig jót nevetek azon is, hogy a nyugati étrendet, vagyis a Standard American Dietet SAD-nek rövidítik, ami magyarra fordítva szomorút jelent. Az általános nyugati (mindenevő) étrend, ami még mindig a leginkább elterjedt, pedig valóban szomorúvá és lehangolttá teszi az embert, hiszen minden energiánk az emésztésre fordítódik. 

Én 16 éves korom óta nem eszem húst, majd néhány évre rá vegán étrendre váltottam, azaz semmilyen állati eredetű ételt nem fogyasztok. Azonban ez önmagában még nem feltétlenül egészséges, hiszen sok olyan étel van, ami nem tartalmaz állati eredetű összetevőket, de mégsem a legideálisabb a testünk számára. Például az Oreo keksz is vegán, sőt a Burger Kingben is van már vegán opció, azonban szerintem te is érzed, hogy nem ezek jelentik a tökéletes egészség alapvető tápanyagforrását. 

A teljes értékű növényi étrend teljes kiőrlésű, finomítatlan, tápegész összetevőket, azaz komplex szénhidrátokat tartalmaz. Ilyenek például a teljes kiőrlésű gabonák és a természetes formájukban megtalálható cukrok, például a datolya a finomított répacukor helyett. Én ezen felül törekszem arra is, hogy az étrendem legnagyobb százaléka nyers zöldség és gyümölcs legyen, hiszen ezek sokkal több életerőt hordoznak magukban, mint hőkezelt társaik. Elég, ha csak a C-vitamin-tartalomra gondolsz, ami forralással elvész.

De nem is untatlak tovább ezekkel az okostojás megjegyzéseimmel, inkább sütire fel - méghozzá teljes értékű és tápegész, nyers vegán sütire!

 

A stréber kakaós csiga 

 

Ez a kakaóscsiga valóban stréber, mert túlteljesít. Nem is értem, hogy fér el egy sütiben ennyi egészség. Sőt, tulajdonképpen egy csomó kapszulát és táplálékkiegészítőt lehet vele megspórolni úgy, hogy közben még finom is. 

Én ezzel a recepttel egyébként még nem találkoztam máshol. Mondhatjuk, hogy lustaságból találtam fel még akkor, amikor a Hippokratész Intézetben tanultam Amerikában. Bár nem vagyok hivatásos dietetikus, ettől függetlenül elég mélyrehatóan tanultunk a táplálkozástudományról. Ha nem ismernéd, a Hippokratész Intézet az egészséges táplálkozás nyers vegán vonalát képviseli. Miközben ott tanultam, még jobban beleástam magam a nyers vegán receptek világába. Szuper izgalmas receptek ezek!

Például ott találkoztam először nyers pizzával, amiről régebben nem is gondoltam volna, hogy el lehet készíteni. Ezeket a pizzákat aszalógépben készítik el olajos magvak és víz összekeverésével, majd ezt a tésztát még viszonylag hosszú ideig, akár fél napig is aszalják, hogy jó ropogóssá tegyék. Nos, ha én pizzát vagy sütit szeretnék enni, biztos nem akarok fél napot várni rá, ráadásul ez óriási melónak tűnik a számomra, és szerintem nem is minden háztartásban lapul aszalógép. Így arra gondoltam, hogy mi van, ha nem adok hozzá túl sok vizet, csak éppen egy keveset, hogy egy jól gyúrható és formázható tésztát kapjak. A logikám az volt, hogy ha kevesebb benne a víz, akkor nem is kell elpárologtatni belőle az aszalással. Szerintem ez korszakalkotó felfedezés! Így aztán elkezdtem nyers vegán pizzát gyártani anélkül, hogy a pizzalapot megaszaltam volna.Az aszalásmentes nyers pizza receptjét egy korábbi blogposztban (ITT) már megosztottam, ha érdekel. 

A pizzától pedig már csak egy lépés volt a süti, hiszen a tészta már adott volt, amit akár édes töltelékkel is megtölthetek, nem igaz? Dehogynem! Ráadásul milyen isteni finom lett! 

Eszembe jutott egy vicces eset, amikor egy néni fancsali képpel nézett rám, hogy hát a fánktészta sütés nélkül nyersen azért nem lehet, annyira finom. Emiatt szeretném is gyorsan tisztázni, hogy a nyers vegán sütik nem úgy készülnek, hogy a hagyományos tésztákat nem sütik ki, hanem olyan alapanyagokból készül, amelyek nyersen is fogyaszthatók és nem igényelnek sütést.

aname_program_nyers_vegan_kakaos_csiga.jpg

 

Nyers vegán kakaós csiga recept

 

Hozzávalók

  • lenmagliszt, ha lehet akkor csíráztatott 
  • himalája só
  • datolya, vagy datolyapaszta (ha teljesen cukormentesre szeretnéd, akkor használhatsz xilitet is) 
  • nyers kakaópor / fahéj 
  • kókuszvaj
  • víz (lehetőség szerint tisztított) 

 

Elkészítés: 

Nem adnék meg konkrét mennyiségeket, mert az elkészítés úgyis adja magát. Kezdd azzal, hogy a lenmagliszthez adsz egy kevés vizet, és gyúrható tésztát készítesz. Ha esetleg túlvizezted volna, és inkább bébipapi állaga van, mint tészta, akkor adj még hozzá lenmaglisztet. A töltelékkel is ugyanez a helyzet. Annyi kókuszvajat adj a kakaóhoz, hogy kenhető állaga legyen, a datolya mennyiségének növelésével pedig édesebbre hangolhatod a saját ízlésed szerint.

A finomra őrölt lenmaglisztet ízlés szerint keverd össze egy kis himalája sóval, majd adj hozzá annyi tiszta vizet, hogy az elegy összeálljon és gyúrhatóvá váljon. Az így kapott tésztát nyomkodd rá egy sütőpapírra úgy, hogy vékony lapot kapj. A datolyát vágd apró darabokra, de ha elég puha, akár szét is nyomkodhatod. Keverd ki a datolyát vagy a xilitet a kakaóporral/fahéjjal és a kókuszvajjal, hogy kenhető masszát kapj, majd az elegyet terítsd el egyenletesen a tésztalapon.

És most jön a trükk! Ha elkezded feltekerni a tésztát a sütőpapír segítségével úgy, mint egy sushi- vagy piskótatekercset, akkor kis kakaós csigákat/fahéjas csigákat tudsz levágni a tekercsből. A legszebb az egészben, hogy körülbelül 10 perces munkával már el is készült a mennyei manna, ami azonnal fogyasztható. Nem kell arra várni, amíg megsül, és arra sem, hogy kihűljön. 

Belátom, ezek talán nem a legszebb sütik a világon, és ha eddig a sarki pékség cukros és fehér lisztes kakaós csigáin szocializálódtál, akkor lehet, hogy egy ideig még szoknod kell az ízüket, de hidd el, a tested meghálálja majd a gondoskodást.

Bízom benne, hogy neked is annyi örömet fog szerezni ennek a nyers vegán sütinek a fogyasztása, mint nekem. De ígértem egy extra tippet is a recept mellé, hát íme!

 

Extra tipp

 

Ha életmódváltáson gondolkozol, fogyni szeretnél, vagy esetleg rendezni a testedhez és az ételhez fűződő kapcsolatodat, akkor próbáld ki a 21 napos Anamé Életmódkihívásokat! A 21 nap során olyan belső átalakulás kezdődhet meg benned, ami segíthet új szintre emelni az életedet, ahol örömmel és a legnagyobb szeretettel fordulsz önmagad felé és az étel felé, amit elfogyasztasz. 

Az Anamé Életmódkihívásokat ide kattintva találod. Holnapunkon magáról az Anamé Programról és a hozzá tartozó Karma Killer jógáról is olvashatsz. Ha szeretnél kimondottan a saját céljaidnak és igényeidnek megfelelő segítséget kapni, kezdő jógásként a legjobb választás az Online konzultáció, mely első alkalommal ráadásul ingyenes! Itt személyre szabott segítséget és tanácsokat kaphatsz személyesen (a budapesti jógastúdióinkban) és online is elérhető egyéni és csoportos jógaóráinkkal, illetve a kiegészítő eszközeinkkel (például csakratisztító karkötők, vizek és meditációs hanganyagok) kapcsolatban.

Az órákra bejelentkezni az itt található Anamé Órarendben tudsz - várunk szeretettel, ha szeretnéd célirányosan megtámogatni a fejlődésedet, és személyesen is megtapasztalni az Anamé jógagyakorlatok és jógalégzés, illetve a csakratisztítás transzformáló hatását!

Nagyon köszönöm, hogy velem tartottál ebben a posztban! Ha tetszett, kérlek oszd meg a Facebook- vagy a Pinterest-gombra kattintva, és kövess Instagramon, ahol napi szinten kapcsolódhatunk. @aname_lifestlye

 

Szeretettel ölellek, 

Balázs Valéria Anamé 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anameprogrameletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr1016719938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása