élet egy magasabb energiaszinten

Anamé Program életmód

Anamé Program életmód

Hétvégi tisztító étrend egy boldogabb és könnyebb testért

Vegán, könnyen elkészíthető receptek a Karma Killer nyári jógaelvonulásotok kiegészítéseként, hogy energikusan teljen a hétvégi álomnyaralásotok!

2021. július 07. - Anamé

aname_eletmodprogram_vegan_receptek.jpg

 

Akkor fogalmazódott meg bennem a Karma Killer jógaelvonulás ötlete, amikor hirtelen beköszöntött a nyár, és ráébredtem, hogy idén sem utazom sehova. Mégis valamilyen módon szerettem volna átélni a nyaralás hangulatát. Arra jöttem rá, hogy a nyaralás tudatállapot kérdése, és nem pedig az utazás függvénye. Ha viszont ez így van, akkor miért is ne hozhatnám házhoz az álomnyaralást olyan programokkal, ételekkel, amik táplálóak és jó érzéssel töltenek el. Számomra ezt 100%-ban lefedi a hétvégi Karma Killer jógaelvonulás minden eleme: 

  • ingyenes Karma Killer jóga alapgyakorlatok, esetleg az igényeid szerint kiegészítve csakragyakorlatokkal,
  • ingyenes meditációs videók és hanganyag,
  • finom, tápláló növényi alapú ételek,
  • nyaralást idéző programok.

Olyan mini nyaralást szerettem volna, ami szeretet- és fejlődésközpontú és örömmel tölt el. Úgy gondoltam, rajtam kívül még biztosan sokan vannak köztetek olyanok, akik valamilyen okból kifolyólag szintén nem tudtok elmenni nyaralni, és szívesen végigcsinálnátok velem ezen a nyáron ezt a hétvégi Karma Killer jógaelvonulást, amit összeállítottam és amiről az előző blogbejegyzésemben részletesen olvashatsz. 

Ha ti is legalább annyira szerettek enni, mint én, ne aggódjatok, ez nem egy aszketikus jógaelvonulás. Ugyanakkor tudom, hogy a túlzásba vitt falatozás és a nehéz ételek képesek arra, hogy teljes mértékben aláássák a jógagyakorlásra vonatkozó idilli terveket: egy nagyobb kajakóma után lehet, hogy még a szuper nyaralást idéző programokhoz sem lesz túl sok kedvünk. 

Ezért arra gondoltam, hogy megosztom veletek az én hétvégi étrendtervemet, ami segíti a Karma Killer jóga gyakorlását, a meditációt és a szellemi fókuszálást, ugyanakkor mindegyik fogás könnyen elkészíthető. Ez utóbbi is fontos szempont, mert gondolom ti sem szeretnétek a hétvégi vakációt a konyha fogságában tölteni. 

Ezek a vegán, növényi alapú receptek táplálóak, mert vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagok, de mivel nincsenek benne üres kalóriák és finomított, feldolgozott élelmiszerek, segíthetnek abban is, hogy leadjatok egy kis túlsúlyt, ha van rajtatok néhány plusz kiló. Fontos tudni, hogy nem hiszek a diétákban. Én inkább az életmódváltásban hiszek, egy olyan életmód kialakításában, amikor az ember szeretettel fordul önmaga felé, szeretettel táplálja a testét, és idővel jobban megérzi, megérti azt is, hogy a testének mire is van valójában szüksége az egészséges működéshez. SPOILER ALERT: ami ilyenkor már biztos nem esik a top-listás ételek közé, az többek között a kakashere pörkölt vagy egy jó kis kristálycukros krémmel töltött, fehér lisztből készült torta. Ezekre maximum a legsúlyosabb éhínség idején lehet szükség, és akkor is csak abban az esetben, ha semmilyen más tápegész élelmiszer nem lelhető fel. 

Amennyire nem hiszek a diétában, annyira nem hiszek önmagunk éheztetésében sem. Éhezésből pedig higgyétek el, bőven kivettem a részem, amikor 18 évesen elmenekültem a súlyosan bántalmazó családomtól, és hajléktalan voltam hónapokig, amíg munkát nem találtam. Nem volt jó buli. Én akkor kötöttem egy alkut magammal, amit azóta megingathatatlanul be is tartok. Megfogadtam, hogy ha egyszer végre lesz mit ennem, enni fogok, mint egy kisangyal. És azóta sem volt egyetlen menő fogyókúra vagy divatos böjt sem, ami ettől eltéríthetett volna. Ez a hétvége és a receptek, amiket megosztok veletek, nem egy böjt vagy egy kétségbeesett fogyókúra részei, hanem inkább lehetőség, egy első lépés az egészségesebb életmód felé. 

Ugyanakkor fontos leszögeznem, hogy nem vagyok dietetikus. Amit megosztok veletek az étrenddel és étkezéssel kapcsolatban, azok a saját tapasztalataim és véleményem. 1990 óta vagyok növényi étrenden, de az első pár évben csak vegetáriánus voltam, azaz akkor még fogyasztottam tojást és tejet is. 15 éve viszont már főként nyers vegán vagyok, mert az étrendem nagy részét nyers zöldségek teszik ki. 14 évvel ezelőtt pedig az amerikai Hippokratész intézetben tanultam táplálkozástudományt, ezért jól ismerem a növényi étrend angol szakirodalmát is. Rengeteg saját tapasztalatom gyűlt össze az évek során, amit szívesen megosztok veletek. Azonban ha egészségügyi problémáitok vagy kétségeitek lennének, konzultáljatok egy orvossal vagy dietetikussal az étrendváltás előtt. 

Na, de még mielőtt olyan házigazdává válnék, aki 3 órás tósztot mond, miközben a vendégek a terített asztal előtt ülnek éhesen, inkább minden hosszas felvezetést mellőzve jöjjenek a receptek! 

Karma Killer jógaelvonulás - étrend 

 

A reggeli, az ebéd és az uzsonna mindkét nap ugyanaz lesz, csak a vacsorát bolondítom meg vasárnap egy kicsit. Vegyétek figyelembe, hogy én nagyon egyszerűen táplálkozom, így lehet, hogy ami nekem különlegesség és ünnepi fogás, az nálatok más kategóriába esik vagy túl egyszerűnek tűnhet. Én imádok így enni, és remélem örömmel fogadjátok ezeket a receptötleteket a hétvégéhez. 

  • Reggeli

aname_eletmodprogram_zold_le_lugositas.jpgNálam a reggeli egy méregtelenítő meleg citromos víz, és utána fél órával zöld lé, ami lehet préselt zellerlé, búzafűlé vagy bármilyen zöld levélből készült finomság. Ugyanakkor tudom, hogy nem mindenkinek van otthon présgépe vagy gyümölcscentrifugája, ezért megosztok veletek egy cukormentes, egyszerű zöld turmixot, ami helyettesítheti a zöld dzsúzt. 

Lugosító reggeli zöld ital

Hozzávalók:

  • spenót
  • uborka
  • egy meghámozott fél citrom
  • gyömbér vagy menta

Turmixoljátok össze az alapanyagokat annyi vízzel, hogy iható állagú keveréket kapjatok. Ha szeretitek, akkor egy kis gyömbérrel vagy mentával is felturbózhatjátok. Jót tesz neki a jégkocka is a melegebb napokon. 

Én energikusabb vagyok, ha kihagyom a zöld levekből a gyümölcsöket és ezáltal a cukrot, főleg így korán reggel. Ha nem vagytok nagy barátai a zöld leveknek, akkor nyugodtan keverjetek bele egy kis gyümölcsöt. A közvélekedés szerint ilyenkor könnyebben csúszik. 

Mivel a reggelek fókuszában a gyakorlás és meditáció áll, ezért ilyenkor nekem még nem esik jól semmi nehezebb, és a Karma Killer jógagyakorlatokat is könnyebb így elvégeznem. 

  • Ebéd 

 Az ebéd salátaszendvics lesz, ami az angol nyelvterületen élő nyersvegánok között Taco néven fut. A salátalevél formájából eredően nagyon jó arra, hogy különböző finomságokat belebugyoláljunk. Egy másik változatát már megosztottam veletek az Étrend 21 napos kihíváshoz kapcsolódóan, de most egy extrább változat következik. 

Salátaszendvics 

Római salátalevél megmosva és megszárítva 

A leveleket töltsétek meg a következő hozzávalókkal ízlés szerint: 

  • Paradicsom
  • Paprika
  • Uborka
  • Édes hagyma 
  • Növényi majonéz
  • Ketchup (cukormentes) 
  • Növényi sajt
  • Vegán felvágott
  • Kovászos uborka vagy savanyú káposzta
  • Szeletelt mandula vagy pirított napraforgó mag

aname_eletmodprogram_salata_szendvics_vegan_recept.jpgÉs az ebéd ebből a szendvicsből egy kis túlzással kb. 89 db! :D  Fontos írni a mennyiségekről is, mivel ez a szendvics nem annyira laktató, mint egy téliszalámis zsemle. Ha a növényi étrendet választjátok, akkor érdemes a mennyiségeket is újragondolni és nagyobb adagokban gondolkozni. 

Miközben ezt a receptet leírtam, még gondolatban is jól esett összeállítani ezt az ünnepi szendvicset. A sietős hétköznapokon azonban ennek egy minimalistább változatát szoktam elkészíteni: a salátaleveleket csak megtömöm zöldségekkel, cseppentek rá pár csepp, hidegen sajtolt lenmagolajat és kicsit megsózom. Ha valami különlegesebbet szeretnék, akkor pedig vegán majonézt és növényi sajtot is teszek bele. A különleges hétvégi nyaralós hangulathoz azonban egy extrább, ínyenc változat dukál. Láthatjátok, hogy nem is egy salátaszendvicsről, hanem egy egész salátaszendvics-univerzumról van itt szó, ami egy egész spektrumot lefed a legegyszerűbbtől a legkülönlegesebbig. Hozzátok melyik áll közelebb? 

  • Uzsonna

A délutáni cukor utáni sóvárgás egy létező dolog, kár tagadni is. Azért, mert mire idáig elértünk a napban, már jó sok energiát felhasználtunk, és mindig nagy a kísértés, hogy ilyenkor valamilyen finomított szénhidráttal, fehér lisztes, fehér cukros édességgel vagy csokikával enyhítsük a sóvárgást. A probléma csak az, hogy ezek a típusú ételek nem adnak igazi energiát, sőt megterhelik a testünket. A gyors cukor löket inkább egy adrenalinfröccshöz hasonlít, amitől igaz ugyan, hogy felpörgünk, de hosszú távon fáradtnak és kibillentnek érezhetjük magunkat a hatására. 

A cukor utáni sóvárgást érdemes olyan cukorral enyhíteni, amit a természet alkotott meg nekünk, ezért a testünkkel kompatibilisebb az összetétele, ami szintén a természetből származik. Bizonyára ti is tudjátok már ezen a ponton, hogy mire gondolok! Igen, a gyümölcsre. 

Nyugodtan állítsatok össze magatoknak egy gyümölcstálat! Én néha még datolyát is szoktam enni a gyümölcsökhöz, és megszórom néhány mentalevéllel a kompozíciót. Azért, hogy a gyümölcsöt minél könnyebb legyen megemészteni, érdemes magában fogyasztani. Egyedül a zöld levelesek nem gátolják és nehezítik az emésztését. 

aname_eletmodprogram_hetvegi_tisztitoetrend_gyumolcstal.jpg

  • Vacsora

Tudom, hogy sokaknak szokatlan lehet a növényi étrend, főleg ha még nyers is, ezért gondoltam azokra is, akik a meleg ételek kényeztető érzésére vágynak a nap végén. Azonban hogy ez a kényeztetés ne társuljon az elnehezülés érzésével és kajakómával, az én megoldásom a párolt zöldségekben rejlik

Miért pont párolt? Azért, mert a párolás a legegészségesebb hőkezelési forma. Ez is egy skála, aminek a másik végén az olajban sült ételek szerepelnek. Ezek a legkevésbé egészséges hőkezelt ételek. Ha érdekel benneteket ez a téma, jelezzétek kommentben, mert nagyon szívesen írok egy másik alkalommal erről bővebben is. Amellett, hogy a párolás egészséges, van még egy jó tulajdonsága, ami miatt különösen kedvelem: ez pedig az egyszerűség. Hiszen az elkészítéshez mindössze csak egy fazékra, egy kis tiszta vízre és egy párolóbetétre van szükségem, amire ráteszem a párolandó zöldségeket. Lefedve 10 perc alatt magától elkészülnek. Itt a kulcsszó: magától! Nem kell őket forgatni és macerálni, arra a kis időre el is feledkezhetek róluk. Kaja 10 perc alatt úgy, hogy a szeletelésen kívül más dolgom nincs vele? Számomra szuperül hangzik! 

Szombat

 

Ázsiai párolt zöldségek 

Hozzávalók: 

  • Padlizsán
  • Brokkoli
  • Zöldbab
  • Borsó
  • Spárga
  • Cukkini

A zöldségeket felvágom és kb. 10 perc alatt megpárolom. (Ha puhábban szeretitek, nyugodtan párolhatjátok egy kicsit tovább.) A végén összeforgatom a párolt zöldségeket hidegen préselt lenmagolaj, kevés szójaszósz, reszelt fokhagyma és citromlé keverékével. 

Vasárnap

 

Ez a romantikus vacsora ideje a hétvégi Karma Killer jógaelvonulás programja szerint, aminek a leírását az előző blogbejegyzésemben találjátok. Ezt a romantikus vacsorát lehet, hogy a partneretekkel töltitek, de lehet, hogy saját magatokkal randevúztok a legnagyobb szeretetben. Jó, hogy ha ezt a szeretetet a menü összeállításában is kifejezzük, ezért én a kedvenc ételemet választottam. Nem tudom, te hogy vagy vele, de nekem a krumpli igazi ínyenc falat. Megnyugtató, selymes, boldogító finomság. Ezen a napon extra kényeztetésként krumplit is párolok a zöldségek mellé. A zöldségeket egy kis fokhagymás olajon nagyon rövid ideig összepirítom, és a végén megöntözöm szójaszósszal és citromlével. (Én általában hidegen préselt szezám- vagy lenmagolajat használok.) Így, hogy a zöldségeket összepirítom, nekem már főételként, egyfajta húspótlóként működnek a krumpli mellett. Egy kis vegán majonézes nyers salátával vagy kovászos uborkával mennyei fogás. 

Desszertnek pedig nem is tudok jobbat elképzelni, mint egy édes, jeges, alkoholmentes koktélt. A koktélok ezen a hétvégén fő szerepet játszanak és igazi ízorgiát jelentenek. El sem tudjátok képzelni, hogy mekkora élvezet volt ezeket a hűvös, jeges innivalókat kikísérletezni! Ha érdekel, hogy hogyan lehet alkoholmentesen és cukormentesen ilyesmit készíteni, akkor tartsatok velem a következő blogbejegyzésben is, ahol bizony az egészséges koktélokról lesz szó. 

Ha esetleg még nem ismernétek a Karma Killer jógagyakorlatokat, amiket ezen a jógaelvonuláson használunk, akkor sem kell kétségbe esnetek, mert a weboldalunkon megtaláltok minden fontos információt, például azokat az alapgyakorlatokat, amiket ebbe az ünnepi hétvégébe beilleszthettek. Ha szeretnétek még magasabb szintre emelni ezt a nyaralást, akkor beszerezhettek hozzá csakratisztító és -töltő karkötőket, kristályokat, hanganyagokat és vizeket is. Elsőre talán nem könnyű eligazodni, hogy melyiket érdemes megvenni - a személyreszabásban viszont tudnak segíteni az oktatóink akár a budapesti jógastúdiónkban, akár online. Ehhez az Anamé órarendet itt találjátok. Fontos tudni, hogy sem a gyakorlatok, sem az energetizált eszközök nem a csakrák megnyitásáról, hanem azok tisztításáról szólnak - itt ugyanis nem egy jógatanfolyamról van szó, hanem az egyéni fejlődésed folyamatáról.

Ha tetszett ez a bejegyzés, akkor kérlek, osszátok meg a Facebook ikonra kattintva, és ha szeretnétek többet találkozni velem, akkor kövessetek az Instagramon is! @aname_lifestyle 

 

Szeretettel ölellek, 

Balázs Valéria Anamé

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anameprogrameletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr416615022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása