élet egy magasabb energiaszinten

Anamé Program életmód

Anamé Program életmód

Életmódváltás lépésről lépésre az Anamé Program Életmóddal

Az első lépés: Hogyan segíthet a Karma Killer jóga meditációs gyakorlata az életmódváltásban?

2021. augusztus 18. - Anamé

aname_eletmodprogram_eletmodvaltas_lepesrol_lepesre.jpg

Lehet, hogy te is gondolkoztál már azon, hogy változtatnod kellene az életmódodon, vagy már javában benne is vagy, de túl bonyolultnak és kihívásokkal telinek tűnik, igaz? Olyan, mintha végtelen mennyiségű tudást kellene elsajátítani lexikonokat és szakkönyveket bújva a különböző témákban, hiszen olyan sok különböző területe van az egészséges életmódnak. Majd jön az a nehézség is, hogy milyen sorrendben és mit építs be ezekből az életedbe. Nem beszélve arról, hogy annyi mindenre kell odafigyelni, hogy mire az életed részévé válik, már nem marad idő arra, hogy élj is. Vagy ha mégis, akkor meg talán bűntudatod is van, mert nem tartod be az életmód-javaslatokat. 

Odafigyelek a visszajelzéseitekre és nagyon hálás vagyok azoknak a gyakorlóinknak, akik megosztják velem, hogy milyen nehézségekkel küzdenek, mert ez elgondolkodtat és arra motivál, hogy olyan hatékony megoldásokat találjak, amikkel valóban segíthetek nektek. Az Anamé Életmód nem az önsanyargatásról szól, hanem arról, hogy értékes vagy, és értékes az, amid van. Azt az életet, azokat a szokásokat emeld egy magasabb energiaszintre, amid van! Az igazán tartós és nagy eredményekhez természetesen gyökeres átalakulásra van szükség, de az Anamé Életmódnál ez nem külső nyomás, betartandó szabályok halmaza, hanem sokkal inkább egy belső átalakulás, ami az önmagad iránt növekvő szeretet hatására változásokat indít el. Nem csak tudatosabbá válsz arra, hogy milyen életet szeretnél élni, hanem átalakulnak a szokásaid is: nagyobb igényed lesz a rendezett, szép környezetre otthon, elkezdesz vonzódni a finom, tápláló ételek iránt, és a testedhez fűződő kapcsolatod is átalakul. De ezt is el kell kezdeni valahol, így kérlek, légy türelmes és haladj lépésről-lépésre velem. Hogyan is kezdj tehát bele? 

 

Az Anamé életmódváltás alapja 

 

Fontosak az alapok. Sokszor az első lépés az, ami végül sikerre vezet a nagyobb eredmények elérésében. Én úgy látom, hogy ha nincs olyan kihívás az életedben, ami azonnali óriási átalakulást kíván, mint például egy gyorsan romló betegség, akkor nagyon jó megoldás lehet, ha az életmódváltást a következőkben leírt első lépéssel kezded – úgy, hogy közben kitartó és türelmes vagy magaddal. Én már sokszor beleestem abba a hibába, hogy úgy akartam eredményeket elérni, hogy túl sokat markoltam, és végül az újdonságok és a változások annyira túlterheltté tettek, hogy teljesen elveszettnek éreztem magamat. Nem volt ugyanis előttem egy tiszta vezérfonal amit követhettem volna. Most egy ilyen sorvezetőt szeretnék nektek mutatni, s ez megadhatja azt a stabil alapot is, ami egy sikeres életmódváltáshoz elengedhetetlen. Biztos nagyon érdekel, hogy mi lehet ez, így nem is csigázlak tovább. 

  • Ez egy egyszerű gyakorlat, ami bárki számára könnyen elvégezhető
  • Egyszerű, de mégis komplex. Egyesíti magában a meditáció, a légzőgyakorlat és a pozitív megerősítések elismerten jó hatását. 
  • Könnyen beilleszthető a napirendedbe, hiszen amellett, hogy ingyenesen elérhető, csupán napi 5 perc
  • Ebben az 5 percben olyan technikákat sajátíthatsz el, melyek pozitív irányba változtatják meg az önmagadhoz fűződő viszonyt. 

Ahogy folyamatosan tanulok a visszajelzésekből, úgy rengeteget tanultam a saját korlátaimból is. Tudjátok, hogy soha nem helyeztem magamat piedesztálra, hiszen igazán szívből kapcsolódni csak úgy lehet, ha társakként, egyenrangú partnerekként találkozunk. Ezért is fontos a számomra, hogy beszéljek nektek a saját kihívásaimról is. 

A Karma Killer jóga csakratisztító és energetizáló gyakorlatait például úgy dolgoztam ki, hogy közben a mozgásomban már erősen korlátozott voltam. Hiába tanultam tradicionális jógaoktatónak és végeztem el egy 5 éves képzést a témában, közben tovább súlyosbodott több súlyos és gyógyíthatatlan betegségem, amikkel már hosszú évek óta küzdöttem, míg végül kerekes székbe nem kerültem, legvégül pedig egy gép tartott életben. Hónapokig ki sem engedtek a kórházból, és átmenetileg a tanulmányaimat is szüneteltetnem kellett. Ebből kitalálhatod, hogy nem voltam akrobata. A Karma Killer jóga kidolgozása során az volt az elsődleges szempontom, hogy olyan gyakorlatokat alkossak, amiket még én is könnyen végre tudtam hajtani abban az állapotban, amiben voltam. Ezek a személyre szabott csakragyakorlatok segítettek abban, hogy ma már tökéletesen egészséges vagyok, és boldogan, szeretetben, békében élhetek. Az akkori hátrányom azóta előnnyé kovácsolódott, mivel így olyan jógagyakorlatok születtek, amelyeket még azok is el tudnak végezni, akik nem feltétlenül hajlékony, rugalmas, kigyúrt testű fiatalok. Sőt azok is, akik régebben esetleg már próbálták a hagyományos, tradicionális jóga gyakorlatait, de nehezükre esett, hogy rugalmasan és ügyesen kivitelezzék, kitartsák a jógapózokat. A Karma Killer jóga módszer számukra is lehetőséget biztosít, hogy úgy jógázzanak, hogy közben nemcsak sikerélményük van a gyakorlatok könnyű végrehajthatósága miatt, de ráadásul a jótékony hatásukat is élvezhetik. 

Ha azonban azt hiszed, hogy csak ez az egy hátrányom volt a szellemi úton, akkor nagyon tévedsz, mivel nem vagyok tökéletes. Mint látni fogod, a meditáció és a koncentráció sem tartozott kezdetben az erősségeim közé...

Válj a meditáció mesterévé a Karma Killer jóga meditációs gyakorlatával!

 

aname_eletmod_program_aname_joga_meditacios_gyakorlat_2.jpgSok időt töltök meditációval, szellemi gyakorlatok végzésével, és ez talán azt a téves képet keltheti rólam, hogy én mindig is szuper jól tudtam koncentrálni. Ez egyáltalán nincs így. Régen dühös is voltam magamra, amiért nem tudtam jobban irányítani, megfegyelmezni a gondolataimat. Ma már ezt is inkább előnynek látom, mert ha soha nem okozott volna ez problémát a számomra, akkor nem gondolkodtam volna olyan megoldásokon, amik a meditációt és a gondolatok irányítását könnyebbé teszik a Karma Killer jóga módszerén belül. 

Szerintem én a koncentráció szempontjából átlagos képességekkel rendelkeztem. Ha te is az átlaghoz tartozol ezen a téren, akkor számodra is segítséget jelenthetnek a Karma Killer jóga meditációs gyakorlatai, mert könnyebben elvégezhetőnek fogod érezni őket a tradicionális jógagyakorlatokhoz vagy más meditációs technikákhoz képest. Persze ha számodra már most sem okoz gondot minden nap kétszer fél óráig ülni lótuszülésben, egyenes háttal és mozdulatlanul, egyetlen gondolat nélkül, teljesen üres és fényes tudattal, akkor te valószínűleg átlag feletti gondolatszabályozó képességgel bírsz. Ebben az esetben ez a bejegyzés talán nem fog sok újdonságot nyújtani, és valószínűleg az életmódváltást sem az általam javasolt első lépéssel érdemes kezdened. 

De mi a helyzet akkor, ha esetleg te is az átlaghoz tartozol koncentráció tekintetében úgy, mint én? Esetleg te is felhúzod magad azon az instrukción, hogy meditáció közben egyszerűen csak engedd el a gondolataidat és ne gondolj semmire? 

Persze, majd ha a gondolatok elengednek engem és végre kiszabadulok a gondolatok rabságából, akkor majd én is könnyen elengedem őket... 

Az emberi tudat sajnos nem úgy működik, hogy parancsszóra abbahagyja a gondolkodást. A tudatunkat csak a legnagyobb szeretettel és türelemmel lehet megszelídíteni, mert olyan a természete, hogy valamivel egyfolytában foglalkoznia kell. Az agynak ezt a tulajdonságát majomtudatnak is nevezik, mert a majomnak is mindig kell valamit babrálnia a kezével, ahogy az agynak is kell mindig valami, amivel leköti magát. Így vagyunk megalkotva. 

Amikor a Buddhista Főiskola jóga szakán tanultam, ott az agynak ezt a tulajdonságát úgy játszottam ki, hogy egész egyszerűen addig ültem egy helyben minden nap, reggel és este mindenféle külső inger nélkül, míg a tudatom elkezdett lassítani, és végül feladta a zakatolást. Tudományos tény, hogy az egyéni különbségektől függően kb. 1 óra csendben ülés után a tudat magától “meditációs programra kapcsol”, vagyis a gondolatok elcsitulnak és megszületik egyfajta csend. Megváltozik és magától elkezd lassulni a légzés, létrejön egy nyugodtabb lelkiállapot. 

Ha neked bőven van ennyi időd – azaz napi 2 órád minimum –, amit szívesen fordítasz arra, hogy elérd a meditatív állapotot, akkor lehet, hogy számodra ez a tökéletes recept, hiszen tényleg működik. Engem azonban nagyon inspirál a hétköznapok kihívása, ahol az embernek nem biztos, hogy van ennyi ideje arra, hogy elérje ezt az állapotot. Az Anamé Életmód nem arról szól, hogy vonulj el a világtól hátat fordítva az addigi életednek, hanem arról, hogy a hétköznapok kihívásai közepette is megtartsd a magasabb energiaszintet, ami végeredményben egy élhetőbb, boldogabb és kiteljesedett életet eredményezhet a számodra. Szerintem az igazi szellemiség az, ami az életünket itt és most a hétköznapokban is örömtelivé teszi. Nem elméletben, hanem a gyakorlatban, reggeltől estig, mindennap. És ha a gyerekek nem kapnak reggelit és vacsorát, mert anyu meditál, akkor az valószínűleg nem a legmagasabb szinten megélt szellemi gyakorlat. 

Joggal kérdezheted, hogy de akkor mi a megoldás!

A Karma Killer jóga meditációs gyakorlata, ami egyszerű, de mégis komplex. Egyesíti magában a meditáció, a légzőgyakorlat és a pozitív megerősítések elismerten jó hatását. Nézzük, hogy hogyan! 

 

Válts fókuszt! 

 

aname_eletmod_program_aname_joga_meditacios_gyakorlat.jpgMiért ne helyettesíthetnénk a vég nélküli negatív, vagy legjobb esetben is unalmas gondolati köröket pozitív, célirányos megerősítésre, vagy szanszkrit szóval mantrára? Annak megfelelően, hogy a keleti vagy a nyugati út szimpatikusabb a számodra, gondolhatsz rá úgy is, mint egy jótékony hatású pozitív megerősítésre, de úgy is, mint egy összeszedett, motiváló, célirányos segítségre ahhoz, hogy jobb irányba változzon az életed. A meditáció így pozitív élménnyé válik, ahol nem az az elvárás a tudat felé, hogy elengedjen minden gondolatot, hanem helyette a megerősítésekre helyezed a fókuszt. 

Plusz előny, hogy az, amit a napi ötperces meditáció során begyakorolsz, az hosszabb távon kihathat az életedre is. Hiszen mi történik? Azzal, hogy a negatív zakatoló gondolataidat megtanulod tudatosan pozitívra változtatni – még akkor is, ha csak 5 percet szánsz rá naponta –, a tudatod egy hasznos stratégiát tanul. A napi gyakorlás segítségével mesterévé válhatsz annak, hogy a mindennapok során is egyre többször legyél képes tudatosítani a negatív gondolataidat, és helyettük kellemesebb, pozitív gondolatokat tudj választani. Ezt a módszert a pszichológia tudománya is használja viselkedésterápia vagy behaviorista megközelítés néven. Én az ELTE-n diplomáztam pszichológusként, magam is praktizáltam, és igazán örülök, hogy az általam összeállított gyakorlatok segítségével olyan hatékony eszközöket mutathatok neked, amik a pszichológia és a jóga eszköztárát is felhasználva jobbá tehetik az életedet. Emoto kísérletei – amikről az előző blogbejegyzésemben is olvashatsz – megmutatták azt, hogy a pozitív megerősítéseknek nemcsak egyfajta misztikus, szájhagyomány útján terjedő jó hatás tulajdonítható, hanem egészen konkrétan hatnak akár a víz szerkezetére is. Mivel testünk nagy része víz, ezért gondolhatsz ezekre a pozitív megerősítésekre úgy is, hogy segítségükkel magasabb rezgésre, magasabb energiaszintre emelheted az egész lényedet és a kisugárzásodat is.

Mi a mantra és hogyan válassz mantrát? 

A légzés ereje

 

Ha most arra gondolsz, hogy még 5 percig sem tudsz egy helyben ülni és meditálni, én hidd el, megértelek! Amikor elkezdtem gyakorolni, még én sem tudtam. Milyen nagy szerencse, hogy így alakult az életem, hiszen másképp nem lettem volna rákényszerítve, hogy kidolgozzam ezt a meditációs gyakorlatot, ami a mantra mellett egy speciális légzéstechnikát is tartalmaz. 

Én az elején egyáltalán nem voltam képes a meditációra hangolódni, még a mantrára is nehezen tudtam odafigyelni. Fél órát is elüldögéltem úgy, hogy közben alaposan végiggondoltam az egész napomat, a félelmeimet, a múltamat és a jövőmet, sőt még arra is maradt kapacitásom, hogy kitaláljam, hogy mi legyen az ebéd. A végén pedig csodálkoztam, hogy miért is nem vagyok nyugodtabb, mint amikor elkezdtem, pedig már fél órát meditáltam. A válasz persze az, hogy valójában azt a 30 percet gondolkodásra fordítottam, nem pedig meditációra. A gondolkodás pedig önmagában nem hoz pozitív hatást. Ha a gondolkodás segítene abban, hogy az életünk nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb legyen, akkor már mindenki elérte volna a lelki békét, hiszen mindannyian elég sokat agyalunk. 

De vajon hogyan akadályozza meg ez a gyakorlat a te figyelmed elkalandozását? Meséltem már neked a majomtudatról, vagyis arról a jelenségről, hogy a tudatunk folyamatosan csinál valamit. Ahelyett, hogy erről le akarnám tiltani, inkább adok neki valamit, amivel nyugodtan foglalkozhat. Ez pedig a légzés útjának figyelése és irányítása a két szóból álló, rövid, pozitív megerősítés mellé. 

 

Miért válhat az életmódváltás alapjává a Karma Killer jóga meditációs gyakorlata? 

 

Mert ez a meditációs gyakorlat:

  • segíthet ellazulni, 
  • oldja a szorongást,
  • csökkenti a fejünkben cikázó negatív gondolataink mennyiségét
  • és növeli a koncentrációs képességünket. 

Összességében segít kiegyensúlyozottabbá válni és a pozitív dolgokra fókuszálni a mindennapokban. Az életmódváltás egyik legjobb alapja szerintem az, ha megtanulunk elfogadással, türelemmel és a legnagyobb szeretettel fordulni önmagunk felé. Ha folyton stresszelünk és negatív gondolatokat pörgetünk magunkban, az csak szenvedést hoz, még akkor is, ha közben el is érjük a kitűzött céljainkat. Azonban amikor pozitív gondolatokkal és nyugalommal vágunk bele az életmódváltásba, az nem csak rövid távon, de hosszú távon is pozitív eredményeket hozhat a számodra. Mit gondolsz erről? Írd meg kommentben! 

Sokat írtam neked a saját tapasztalataimról, és arról, hogy ez a gyakorlat miért hasznos, de egy dolog számít igazán! Ez pedig a saját tapasztalatod! Ha van most öt perced, akkor ne várd meg a következő fellángolást, amikor úgy érzed meditálnál, hanem kezdd el most azonnal! Szánj magadra 5 percet itt és most! Legyen ez a mai az első napja annak a folyamatnak, aminek révén megtanulod a negatív gondolatokat pozitív célkitűzésekre cserélni, és minden napod minden percében élvezheted azt a lelki békét, amit a meditációból és a légzőgyakorlatból nyersz. 

A Karma Killer jóga meditációs gyakorlata 

Azonban ha az itt felsorolt általános előnyök mellett úgy érzed, hogy van még olyan személyes problémád is, amire hatékony megoldást keresel, akkor javaslom neked a csakraspecifikus Karma Killer jógaóráinkat, amiken kiemelten dolgozhatsz az életed egy-egy területével is (pl. munka, párkapcsolat, család stb.). Ezeken a jógaórákon nem a csakrák megnyitása, hanem azok tisztítása révén dolgozunk a nehézségekkel. (Fontos azonban tudni, hogy ez nem tradicionális kundalini jóga.) 

Figyelmedbe ajánlom az online konzultációt, mely az első alkalommal ingyenes. Ezen oktatóinkkal személyre szabott tanácsokat kaphatsz, hogy mely területekkel érdemes foglalkozni - akár egyéni jógaórák, akár csakratöltő és -tisztító karkötők, hanganyagok formájában. Az óráinkat az anamé órarendben találod meg - ezek vagy online, vagy személyesen történnek budapesti jógastúdiónkban. 

Nagyon fontos a számomra, hogy a lehető legtöbb emberhez elérjenek az ingyenes gyakorlataink is, mert azt szeretném, ha az embereknek anyagi helyzetüktől függetlenül is lehetőségük lenne arra, hogy fejlődjenek és megtalálják a nyugalmat és a lelki békét. Ezeket szintén az Anamé Program weboldalán találod.

Köszönöm, hogy velem tartasz ezen az úton! Nagyon hálás vagyok, ha ezt a gyakorlatot velem együtt végzed! Kívánom, hogy találd meg a békédet, és valósítsd meg mindazokat a pozitív célokat, melyeket a megerősítés során kitűztél magadnak!

Figyeld a blogbejegyzéseket, mert hamarosan jön a következő lépés is, ami szerintem fontos alapja lehet az életmódváltásnak, azonban két hét múlva megjelenő bejegyzésben többek között a párkapcsolatról fogok írni, egy olyan új megközelítésben, ahogy talán még nem gondoltál rá. 

Ha tetszett ez a bejegyzés, akkor kérlek oszd meg a facebook ikonra kattintva, hogy minél több embert elérhessen! Köszönöm! 

És ha szeretnél még több érdekes tartalmat tőlem, akkor pedig kövess az @aname_lifestye instagram oldalon is!



Szeretettel, 

Balázs Valéria Anamé 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anameprogrameletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr6716664074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása