élet egy magasabb energiaszinten

Anamé Program életmód

Anamé Program életmód

A szép, feszes bőr titka és 3 Anamé Program életmód tipp

2021. augusztus 04. - Anamé

aname_eletmodprogram_-a_szep_bor_titka_fiatal_bor.jpg

Ki ne álmodna arról, hogy az idő előrehaladtával megőrizhesse fiatalos megjelenését? Én bevallom, köztük vagyok, főleg így közel az 50-hez. Számomra ez nem hiúság kérdése, egyszerűen csak szeretnék egészséges testben élni, aminek az az egyik szerencsés velejárója, hogy a bőr élettelivé, ragyogóvá és feszessé válik. Ebben az Anamé Életmódprogram bejegyzésben megosztok veled 3 olyan tippet és néhány egyszerűen elkészíthető receptet, amik nemcsak a bőr szépségét, hanem sejtjeink és szerveink egészségét is segíthetik. 

És itt fel is tenném neked az első kérdésemet: Te elég vizet iszol? 

A szép és feszes bőr egyik titka ugyanis a jól hidratált test. Biztos te is sokszor hallottad már, hogy nemcsak az egészséges bőrhöz, de testünk általános egészségéhez is nagyon fontos a víz. Segít a testhőmérséklet szabályozásában, segít kioldani a méreganyagokat, hordozója a tápanyagoknak és az oxigénnek, melyek a sejtekhez jutnak, továbbá nedves közeget biztosít a szöveteknek és izületeknek a testünkben. Szerintem a legtöbb esetben nem is ezek az információk hiányoznak, hanem sokkal inkább a megvalósítás. 

Hogyan ihatnánk eleget, ha a vízivás már-már unalmas kötelességgé válik és nem pedig jó ízű kalanddá? Ha szeretnéd izgalmassá és ízgazdaggá tenni a tested hidratálását, akkor figyelmedbe ajánlom előző blogbejegyzésemet is, de ebben a bejegyzésben még sokkal messzebbre merészkedek. Szeretnék veled egy újnak ható felfedezést megismertetni, méghozzá azt, hogy melyik a világon a legegészségesebb víz.

Lehet, hogy arra gyanakszol, hogy valami drága vízszűrő berendezést kell majd megvásárolnod, hogy szuper egészséges vizet ihass. 

Van egy jó hírem: a világ legtutibb szűrőberendezése nem igényel külön pénzügyi befektetést, sőt, szerintem neked is lapul otthon egy-kettő anélkül, hogy tudnál róla. 

Na jó, nem csigázlak tovább és lelövöm végre a poént: a világ legtisztább vize a zöldségek és a gyümölcsök víztartalma, és a szűrőberendezések maguk a növények, akik tisztává és élővé teszik nekünk a bennük lévő vizet. 

A gyümölcsök és zöldségek nedvességtartalma egyfajta élő víz, ami sejtszinten a legjobban felszívódó vízzel táplálja a testünket, és ezzel együtt a bőrünket is. Azért hangsúlyozom ki a bőrünket külön, mert ha ez az élő víz hiányzik az étrendünkből, akkor az arcunk hajlamos idővel mazsola-jelleget ölteni. Ez a jelenség a bőrünkön látszik meg a legjobban, de a belső szerveink is sokkal boldogabbak, ha éltető vízben bővelkednek ahelyett, hogy sivatagi vándorként küzdenének az életben maradásért. 

Olyan háztartásban nőttem fel, ahol húst hússal ettünk, és én már akkor is éreztem, hogy valami hiányzik. Még nem tudtam, hogy mi, csak annyit tudtam, hogy nekem a zöldségek és a gyümölcsök esnek a legjobban, ezekhez azonban azokban az időkben szinte soha vagy csak nagyon ritkán jutottam hozzá. Amikor elkezdtem tudatosabban odafigyelni a táplálkozásomra, akkor döbbentem rá, hogy ezeknek az ételeknek az élő és éltető víztartalma vonzott. A vonzódásom ösztönös lehetett, mert ezek az ételek nem csak magasabb energiaszintre emelnek, de emellett a test és a sejtek számára is a legkiválóbb tápanyag- és élővízforrások. Én a megfelelő táplálkozással és a napi szintű Karma Killer jógagyakorlatok segítségével találtam meg a gyógyulás felé vezető utat. 20 évesen, amikor egy gép tartott életben és több gyógyíthatatlan betegséggel küzdöttem, nem gondoltam volna, hogy egy nap tökéletesen egészséges lehetek. De a kitartó gyakorlásnak és a megfelelő étrendnek köszönhetően ma már nyoma sincs a deformált gerincemnek, a csípőficamomnak, az asztmámnak, a súlyos emésztőszervi betegségeimnek, a vastagbélgyulladásomnak, az autoimmunbetegségemnek, a veseelégtelenségemnek, a sérveknek, cisztáknak, miómáknak. Jelenleg tökéletesen egészséges vagyok, és ez nemcsak azt jelenti hogy jók a laborleleteim és nincs semmilyen kóros tünetem, hanem azt is, hogy titáni erőm, kirobbanó energiám is van.  A testem jól táplált és csodálatosan együttműködő, segítőkész partnerem minden újabb kalandban, ami még itt vár rám a földön. 

Ahogy írtam is, már kiskoromtól kezdve érzem a különbséget a hőkezelt vagy természetellenes összetevőkből összefabrikált, feldolgozott élelmiszerek és a friss, nedvdús zöldségek és gyümölcsök között. Ezért tudatosan inkább olyan ételeket fogyasztok, amelyeknek a nedvességtartalma magas - ezek pedig a vegán, természetes összetevőkből álló, főként nyers ételek. Ezektől úgy érzem, a testem felfrissül, élővé, rugalmasabbá és ruganyosabbá válik, hiszen folyamatosan ellátom azzal az éltető nevességgel, aminek hiányában az öregedés jelei megmutatkoznak, mint pl. a megereszkedett, ráncos bőr vagy az izületi problémák. Ez az étrend sokat segít abban is, hogy az Anamé Program Karma Killer jógagyakorlatait is még könnyebben el tudjam végezni. 

Képzeld el, hogy ennek az éltető nedvességnek a hiányát te is érzékelni tudod! Menj csak végig egy élelmiszerboltban a színes műanyag zacskókba csomagolt száraz chipsek mellett, és figyeld meg, milyen érzés. Hasonlítsd össze ezt azzal, amikor friss és lédús gyümölcsök mellett sétálsz. Írd meg kommentben, hogy te mit tapasztaltál ezalatt a mini kísérlet alatt! Nagyon kíváncsi vagyok, hogy neked milyen érzések jelentek meg az összehasonlítás során. 

aname_eletmodprogram_alma_vagy_fank_fiatal_bor_titka.jpg

 

3 Anamé Életmódprogram tipp és 5 recept

 

De hogyan tudnád te is kiaknázni ezt a csodálatos erőforrást, ami a növények víztartalmában rejlik? Összegyűjöttem neked 3 tippet és 5 receptet ehhez. Ezek a receptek az étrendem alapját képezik, én így táplálkozom. Számomra fontos, hogy transzparensen és őszintén kommunikáljak, ezért fontos, hogy tudd, én nem vagyok dietetikus. Amit tudok és megosztok veletek a táplálkozással kapcsolatban, azt részben az alatt az út alatt gyűjtöttem össze, amit a súlyos betegségeimtől a teljesen egészséges élet irányába megtettem, részben pedig az amerikai Hippokratész Intézet táplálkozástudományi képzésén tanultam. 

A magas víztartalmú étrend segít abban, hogy folyamatosan jó állapotban tartsam magam, hajlékony és rugalmas legyen a testem a Karma Killer jóga gyakorlatokhoz, és kajakóma helyett fókuszált legyen a tudatom az egész nap során, akár munkáról, akár meditációról van szó. 

Mire eddig elértél az olvasásban, lehet, hogy benned is felsejlett az a gondolat, hogy talán oda fogok kilukadni, hogy feltaláltam a dzsúzokat. Igen, én is hallottam már a dzsúzról, de azt is tudom, hogy a hidegpréselésű levek nem mindenki pénztárcájának valók. Másrészt azt tanultam a Hippokratész Intézetben, hogy a leveket préselés után a lehető leghamarabb, maximum 10 percen belül érdemes elfogyasztani. Azért, mert ezt követően folyamatosan veszítenek a tápanyagértékükből, ahogyan az antioxidánsok is a potenciáljukból. A palackozott vagy dobozos zöldség- és gyümölcslevek esetében ez nem megvalósítható... és jó, ha tudod, hogy a legtöbb ilyen dzsúz, amit boltban lehet kapni, ráadásul még pasztőrözött, azaz hőkezelt is, így valójában egyik sem valóban nyers, hanem tulajdonképpen egy főzött verzió. A Hippokratész Intézetben azt is fontosnak tartják, hogy a levek nyersek legyenek, mert így a leghasznosabbak és legtáplálóbbak a testünk számára. Mégis mit tegyen az, aki szeretné friss, nyers zöldségek és gyümölcsök levét fogyasztani? Persze könnyű lenne azt mondanom, hogy vegyen egy présgépet. De ne aggódj, én is a realitásban élek. Tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy ezek a gépek több tízezer forintba kerülnek, vagyis igazi luxus kategóriába tartoznak. Pontosan ezért olyan recepteket állítottam össze, amiknek az elkészítése nem igényel présgépet, csak egy egyszerű turmixgépet ami talán a legtöbb háztartásban megtalálható. 

 

1 tipp: Hidratálj gyümölccsel! 

 

A testünk működéséhez nagyon fontos tápanyag a szénhidrát. A szénhidrát legtisztább formája pedig a gyümölcsökben található. A gyümölcsök felfrissítenek és azonnal felhasználható tökéletes energiát adnak. 

aname_eletmodprogram_fiatal_bor_gorogdinnye.jpg

Mentás görögdinnye turmix

Magozd ki a lehűtött görögdinnyét, vágd fel kockákra és fél lime vagy citrom levének társaságában turmixold össze mentalevelekkel. Ha nem szereted a görögdinnyét, akkor se aggódj egy pillanatig se, mert tökéletesen működik a recept sárgadinnyével is. 

Narancsos mentás turmix

Ha épp nincs dinnyeszezon, narancslé is készíthető hasonló módon összeturmixolva mentával és akár egy-két banánnal is, ha kiadósabbra szeretnéd.  

2 tipp: Hidratálj zöldségekkel! 

 

A zöldségek nagyon nagy barátaim. Úgy érzem, hogy ők a legtökéletesebb táplálék a testem számára. Alacsony a cukortartalmuk, tele vannak vitaminnal és ásványi anyagokkal, és nem utolsó sorban lúgosító hatásúak. 

A lúgos étrendnek ugyanis nagyon sok pozitív hatása van! Például:

  • kiegyensúlyozza a szövetek pH-egyensúlyát,
  • javítja a veseműködést,
  • növeli a növekedési hormon szintjét, ami elősegíti a jobb agyműködést, kiemelten jó hatással van a memória és a kognitív képességekre. Továbbá ez azért jó, mert a kutatók szerint a növekedési hormonok támogatják a test összességét és csökkentik a szívroham kockázatát is. 
  • alacsony kalóriatartalma miatt testsúlycsökkenés is várható.

Ha pedig már a nedvességtartalomról annyit beszéltem, érdekes lehet a számodra, hogy melyek azok a zöldségek, amelyeknek kiemelten magas a víztartalma: saláta 95%, zeller 95% - nem mellesleg a zellernek igen magas a rosttartalma is, ami szuper az emésztés szempontjából -, pak choy vagy bordáskel 95%, retek 95%, uborka 95%, cukkini 95%, vizitorma 95%, paradicsom 95%, zöld kaliforniai paprika 94%, spárga 93%, portobello gomba 93%, svájci mángold 93%, káposzta 93%, karfiol 92%, spenót 91%, brokkoli 89% víztartalom, vagyis ezek a zöldségek szinte csak tiszta, élő vízből állnak!

aname_eletmodprogram_mentas_uborka_le.jpgMentás uborkalé 

Egy fél kígyóuborkát turmixolj össze ízlés szerint citromlével, mentával és annyi vízzel, hogy könnyen iható nedűt kapj. Ha zavarnak benne a rostok, akkor nyugodtan át is szűrheted a folyadékot és dobj bele nyugodtan néhány jégkockát is. 

Bazsalikomos spenótlé

Egy-két maréknyi spenótot turmixolj össze ízlés szerint friss citromlével és bazsalikommal. Ha rostmentesen jobban csúszik, ezt is nyugodtan szűrd át, és adhatsz hozzá egy kis jeget is. 

Nyers gazpacho

Turmixolj össze egy kis maréknyi áztatott (aktivált) kesudiót fél fej lila hagymával, három nagy paradicsommal és ízlés szerint sóval, citrommal. A paradicsomok magas nedvességtartalma miatt nem lesz szükség arra, hogy külön vizet is adj hozzá. Így hígítás nélkül igazi zöldséges, paradicsomos ízorgiában lehet részed. Ehhez a folyékony alaphoz turmixolj még hozzá sok-sok felszeletelt édes piros színű paprikát és egy fél uborkát is. A végén még utána ízesítheted egy kis sóval vagy citrommal. Figyelj arra is, hogy minden összetevőt alaposan hűts le, mert akkor jó ez a leves, ha a turmixolás hatására sem melegszik túl. 

Mivel ezek a receptek éltető enzimekkel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és élő vízzel vannak tele, ne hagyd őket sokáig állni. Ahogy korábban is javasoltam, az elkészítésüktől számított 10 percen belül érdemes nekiállni az elfogyasztásuknak. De ha belekóstolsz, szerintem nem is fogod tudni tovább tartogatni, hanem rögtön bekebelezed az egészet. 

 

3. tipp: Szeresd magad! 

 

És végül a lényeg! Itt a földön nemcsak a puszta túlélés vagy a szép bőr számít, hanem az sem mellékes, hogy milyen érzésekkel, milyen lelki és energetikai állapotban, milyen szellemiségben töltjük el ezt a jó néhány évtizedet, ami megadatik a számunkra. Hogy kapcsolódik mindez a vízhez?  Lehet, hogy valami ezo katyvaszt próbálok a végén még rád erőltetni? Semmiképpen sem, hiszen a tudomány is vizsgálja ezt a kérdést. Szeretem mindig a tudomány szemszögéből is megvizsgálni a dolgokat - nem véletlenül végeztem az ELTE-n pszichológia szakon és dolgoztam évekig az egészségügyben. 

Emoto kutatási eredményei 

Emoto szerint a víz “a valóságunk tervrajza”, s ennek a valóságnak az érzelmi energiája és rezgése képes megváltoztatni a víz fizikai struktúráját. Kutatásai során a fagyott víz kristályszerkezetét vizsgálta, ami különböző formákat alkotott annak megfelelően, hogy milyen szavakat írtak az üvegre, amiben a víz fagyasztás előtt volt. A pozitív szavakkal ellátott víz “szép” kristályformát produkált, míg a negatív szavakkal felcímkézett víz “csúnya” kristály formát öltött. Nem csak szavakkal, hanem képekkel, zenével is végeztek hasonló kutatásokat. 

Akkor ez nem is annyira elrugaszkodott elképzelés, igaz? Te is tapasztaltad már, hogy a negatív érzelmekkel telített, ellenséges környezetben testileg is rosszabbul érzed magad, mint békés, nyugodt, felemelő körülmények között?...

aname_eletmodprogram_fiatal_hidratalt_bor_vizzel.jpg

Én is azt vallom, hogy a víz nagyon jó vivőközege az energiának, vagyis a frekvenciának, ezért is vásárolhatóak nálunk a csakrákra és a csakrák magasabb oktávjaira hangolt vizek. (Ugyanez igaz egyébként a kristályokra is, ezért tettük elérhetővé mindenki számára a hasonlóan hangolt csakratöltő és -tisztító karkötőket is.) Ezekkel az energetizált vizekkel kapcsolatban számos pozitív visszajelzés érkezett tőletek, főként a Karmikus vízkúra kapcsán. Hajnalka visszajelzése különösen meghatott, amit megosztott velem: 

Azt érzem, hogy a víz segíti és kisimítja a folyamatokat (amelyek igen nehezek. Szerintem életem legnehezebb időszaka ez. ) Valamilyen védőmezőt biztosít körülöttem, amely megtart folyamatosan. “

Biztos te is tudod, hogy a testünk kb. 60%-a víz. Ahogyan nem mindegy, hogy a víz, amit megiszunk milyen frekvencián rezeg, úgy a testünkben lévő víznek sem mindegy, hogy milyen energetikai állapotban van! A következő blogbejegyzésemben arról írok majd, hogy hogyan hangolhatod azt a vizet, ami a tested része egy magasabb energiaszintre. A magasabb rezgésű víz a testedben egyenlő a magasabb rezgésű sejtekkel, szervekkel, érzelmekkel, világképpel és szellemiséggel. 

Ha szeretnéd már most megemelni az energiaszintedet, vágj bele az általam kidolgozott Karma Killer jógagyakorlatokba, amiket kezdő jógások is könnyen el tudnak végezni. Fontos tudnod, hogy ez a módszer nem azonos a Yogi Bhajan által kidolgozott kundalini jógával vagy más tradicionális jógamódszerekkel. A csakrák tisztítása (és nem megnyitása!) jógalégzés és egyszerű mozdulatok révén történik. Az online és személyes jógaórákra az Anamé órarendben tudsz jelentkezni - ez utóbbiak a budapesti jógastúdiónkban vannak. 

Tarts velem legközelebb is, és ha tetszett ez a bejegyzés, oszd meg a Facebook ikonra kattintva!

És ha szeretnél további izgalmas tartalmakat, akkor kövess az @aname_lifestyle instagram oldalon is. 

 

Szeretettel,

Balázs Valéria Anamé




Források:  

https://balaicza.hu/lugosito-etrend/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324271

https://hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6veked%C3%A9si_hormon

https://www.myfooddata.com/articles/vegetables-high-in-water.php



A bejegyzés trackback címe:

https://anameprogrameletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr9916649036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása