élet egy magasabb energiaszinten

Anamé Program életmód

Anamé Program életmód

Anamé étrend: receptek egy magasabb energiaszintű élethez

És 5 alapelv a magasabb energiaszintű táplálkozáshoz

2021. május 12. - Anamé

aname_eletmodprogram_blog_19_aname_program_etrend_5_alapelv.png

Nagyon sokan kértétek, hogy osszak meg veletek az Anamé Életmódprogram 21 napos Étrend kihíváshoz vegán recepteket, amit nagyon szívesen teljesítek is ebben a bejegyzésben. De ez még nem minden, mert már készülőben van a 21 napos Étrend kihíváshoz egy vegán receptválogatás is, amit az alapján az 5 alapelv alapján állítunk össze a számotokra, amelyek számomra is elengedhetetlen feltételek, amikor étkezésről van szó. Ebben a bejegyzésben erről az öt alapelvről is olvashatsz. 

Azt már biztosan tudjátok, hiszen sokszor mondom, hogy nekem ti vagytok a legfontosabbak, ezért mindig azon pörgök, munkálkodok, hogy hogyan tudnám minél hatékonyabbá tenni a módszert, és segíteni benneteket a fejlődésetek útján. Gábor emiatt csak “kis robotomnak” hív, mert tudja, hogy mennyire ebben vagyok a nap 24 órájában. Hálás vagyok érte, mert ő igazán érez és megért engem. Tudja, hogy az életem első felében átéltek mély nyomot hagytak bennem.

Az, hogy már eleve betegen születtem egy bántalmazó családba. A súlyos és gyógyíthatatlan betegségek, és az ezekkel járó napi szintű fájdalom. Az, hogy két évig haldokoltam és egy gép tartott életben. Az, hogy majdnem megvakultam és tolókocsiba kerültem. Ez a sok szenvedés nyomot hagy az emberben, ahogyan az a folyamat is, ahogyan ezek fölé emelkedtem. A testi és lelki sebeim begyógyultak, mert attól a naptól kezdve rendszeresen végeztem és végzem a Karma Killer jógagyakorlatokat (amiket sokan egyszerűen Anamé jógának hívnak), amióta kidolgoztam őket. Mindezek hatására örökre megváltozott a személetmódom.

Azért vagyok ennyire motivált, mert jól ismerem a szenvedést, és tudom, hogy a szenvedés a világban nem ért véget azzal, hogy én meggyógyultam. Szeretnék tenni azért, hogy mások élete is jobbá váljon, Nekem a Karma Killer jógagyakorlatok segítettek, és hiszem, hogy másoknak is utat tudnak mutatni, hogy önmagukra találjanak és örömre az életükben. 

Az életem első felében minden energiámat felemésztették a betegségek, egy idő után már járni is nehezemre esett. Ezért amikor elkezdtem visszanyerni az egészségemet és a gyakorlás hatására átéltem a gyógyulás csodáját, akkor egy új érzést ismertem meg. Megéreztem, hogy van erőm az élethez, sőt titáni erőm van! 

Ez az érzés olyan hatással volt rám, hogy attól a pillanattól kezdve nem tudok megnyugodni, és keresem a módját, hogy tenni tudjak azért, hogy a világban csökkenjen a szenvedés. Hiszem, sőt tudom, hogy mindenkinek lehetősége van változtatni és megérezni az élet örömét és túljutni a szenvedésen, ahogyan nekem is sikerült. Erről szól az Anamé Program és a Karma Killer jógagyakorlatok, és az összes ingyenesen elérhető lehetőség is ebben segít. Számomra az, hogy életben maradtam ajándék, és szeretném ezt azzal meghálálni, hogy teszek másokért. Hát igen, ebből gondolhatod, hogy nem olyan könnyű velem élni. Ez az elhivatottság nem hagy nyugodni. Van nálunk az a mondás, hogy “Tudod, mikor lesz igazán jó? Ha már senki sem szenved. “

Szerintem Gábor úgy fejezné be ezt a mondókát, hogy és akkor majd kap ínyenc ebédet. Mert akkor már megnyugszom végre, és beállok a tűzhely mellé önfeledt örömmel lubickolni az étel elkészítésének élvezetében. 

Ebből biztos kitaláltad, “muszájszakács” vagyok. Annak viszont egyáltalán nem rossz. Amíg fel nem nőtt a fiam, addig egészséges és változatos meleg ételek kerültek az asztalra, csakhogy ő felnőtt, és beköszöntött a szendvics korszak. Hiába készül a legegészségesebb élesztőmentes teljes kiőrlésű tönkölykenyérből, egy idő után mégiscsak egy kissé unalmassá vált Gábor számára. Én persze nőcis módon megoldottam a dolgot saját magamnak turmixokkal, salátákkal és élő nyers levesekkel. Azért mondom ezt nőcis megoldásnak, mert ezek egyike sem egy vekni kenyér vagy egy masszív fő étel. Nekem azonban a nap első étkezésének, ami nálunk dél körül van, pont megfelelnek. 

 

Három ilyen kedvenc “nőcis” receptem, nem csak nőknek:

 

A tökéletes zöldturmix

 

aname_eletmodprogram_aname_zold_turmix_recept.png

 

Hozzávalók: 

 - bármilyen zöldsaláta (pl, római, fejes, jégsaláta, stb.) 

 - spenót

 - zellerszár

 - menta (opcionális) 

 - alma

 - banán

 - citromlé

 

 Elkészítés:

Turmixold addig a hozzávalókat, amíg a keverék sima állagú nem lesz. Ha édesebben szeretnéd, adj hozzá több banánt, ha pedig frissítőbb, savanykásabb ízre vágysz, akkor adj hozzá több citromot.  

 

Spenótsaláta

 

image_6483441.JPGHozzávalók: 

 - spenót

 - mentalevél (rengeteg) 

 - vékony szeletekre vágott fokhagyma

 - aszalt paradicsom

 - párolt zöldborsó

 - uborka 

 - tofu

 - hidegen préselt, csíráztatott lenmagolaj 

 - citrom 

 - só (vagy gluténmentes szójaszósz, azaz tamari) 

 Elkészítés: 

Keverd össze a lenmagolajat, a citromot, a fokhagymát és a sót (vagy tamarit), és hagyd állni a keveréket, amíg összeállítod a salátát. 

Egy nagy tálba rétegezd bele a spenót- és mentaleveleket, add hozzájuk a párolt zöldborsót, aszalt paradicsomot, a kockákra vágott uborkát és a tofut, majd öntsd nyakon a salátát az olajos salátaöntettel, és kevered jól össze. 

 

Krémes spenót

 

aname_eletmodprogram_aname_kremes_spenot_recept.png

Hozzávalók: 

 - 200 gramm spenót

 - 5 db zellerszár 

 - fél avokádó

 - fokhagyma, friss gyömbér, citromlé és só ízlés szerint

Elkészítés:

A fenti hozzávalókat egy kis vízzel turmixold krémesre! Én úgy szeretem a legjobban, ha friss paradicsomot eszem hozzá. 

 

 

Egyik alkalommal aztán, ahogy néztem Gábort, miközben rágódott a szendvicsen, egyszer csak így szólt: 

- Ki fogok találni valamit! Ez egy olyan helyzet, amit meg kell oldanunk, biztos, hogy van rá megoldás! Rá fogok jönni! - mondta elszántan.

Figyeltem az arcát, és tudtam, hogy nem valami óriási tudományos problémán, az emberiség jövőjén vagy éppen a céggel kapcsolatos megoldandó helyzeten, hanem egy egészen egyszerű kérdésen töprengett el. Ez pedig a következő: mit eszünk ma? 

Gábor közölte velem, hogy vegyem egészen komolyan az elszántságát, mert meditációban fogja feltenni a nagy kérdést, nevezetesen azt, hogy mit egyen szendvics helyett. Teli torokból nevettem rajta, és elképzeltem az égi seregeket, ahogy lediktálják neki a receptet.

Képzelheted, hogy milyen nagyot néztem, amikor még aznap előrukkolt a megoldással. Azért voltam gyanakvó, mert azt tudnod kell, hogy nálunk én ástam bele magam jobban a táplálkozás témakörébe. Amerikában, a Hippokratész Intézetben tanultam táplálkozástudományt, és már előtte is minden létező módon képeztem magam, mert mindig is fontos volt számomra az, hogy a testem könnyű legyen, kiválóan működjön és jól szolgáljon engem. Éltem a gyanúperrel, hogy esetleg Gábor félreérti az égi szózatot, és valami egészségtelen, de roppant finom ételkülönlegességre akar majd áttérni, és előáll azzal, hogy az Égiek szóltak, és mostantól csak fánk lesz és kürtőskalács. 

Az a megoldás azonban, amit a “minden étkezésre szendvicset eszünk” problémára felhozott, valóban egészséges és briliáns ötlet volt. Feltalálta a salátaszendvicset!

Ezt esszük hat éve minden nap, és Úristen! Igazi ízorgia. Egyszerűen rajongok érte, hiszen nemcsak, hogy finom, de sokkal jobban beleillik az 5 alapelvbe is, ami szerint étkezem. 

aname_eletmodprogram_blog_19_aname_salata_szendvics_recept_v2.png

Salátaszendvics 


Hozzávalók: 

 - római saláta, káposzta, kínai kel, vagy bármilyen húsos levelű salátalevél, ami jól tölthető

 - kesumajonéz vagy tahini szósz

 - zöldségek: uborka, paradicsom, reszelt répa, paprika, lila vagy édes hagyma, vagy bármilyen zöldség, amit szeretsz

 - vegán sajt (opcionális) 

Kesudió-majonéz elkészítése: 

Ehhez nagyobb kapacitású turmixgép szükséges, ami finomra turmixolja a kesudiót. Annyi kesudiót tegyél a turmixgépbe, ami ellepi a kését, és ehhez adj hozzá annyi vizet, hogy két-három ujjnyira ellepje. Adj hozzá még ízlés szerint citromot, mustárt, sót, fokhagymát és egy kis hidegen préselt olajat. A hozzávalókat turmixold addig, ameddig majonézes, krémes állagot nem kapsz. 

Tahini szósz elkészítése: 

Ha nincs erős turmixgéped, akkor se csüggedj! Tehetsz a salátaszendvicsbe olyan szószt is, amit tahiniből (szezámmagkrémből) keversz ki. A tahini szósz hozzávalói: szezámkrém, só, friss citromlé és tiszta víz. Keverd össze ezeket a hozzávalókat. Ezt turmixgép nélkül is megteheted. 

A salátaszendvics elkészítése:

A friss káposzta- vagy kínaikel-levelekbe tegyél egy kis kesumajonézt, és ha szeretnél, tehetsz bele vegán sajtot is kis csíkokra vágva vagy reszelve, a hagyma is nagyon finom benne. Elengedhetetlen hozzá az uborka és a paradicsom, de ehetsz hozzá nyers paprikát is, akár csípős paprikát, ha szereted. Ezenkívül mehet bele még reszelt répa is, és nyugodtan folytathatod magadtól is a receptet, csak a képzeleted szab határt neki, na meg a salátalevél nagysága. 

Vicces történet, hogy régen csak római salátával ettük, azzal volt a legfinomabb, de egyszer a fiam ment ki a piacra, és kamaszfiúhoz illő módon ráguglizott a római salátára, hogy mégis mit kell hoznia. Az információval felvértezve két kínai kellel tért vissza, mert nagyjából az hasonlított legjobban az interneten talált képekre. Hát ha lehet fokozni az élvezeteket, akkor állíthatom, hogy a salátaszendvics kínai kellel még finomabb, és azóta már főleg így esszük. Köszi Ármin és köszi Google! 

 

Az öt alapelv

 

Van öt alapelvem, aminek meg kell felelnie egy ételnek ahhoz, hogy beépítsem az étrendembe, és szívesen egyem nap mint nap. A salátaszendvics ezeknek például tökéletesen megfelel. Íme az öt alapelv:

 

1. Vegán

 

Mivel már eleve súlyos betegen születtem, a testem nagyon érzékeny volt minden külső behatásra. Ennek jó oldala is van, hiszen nagyon jó jelzőeszközzé vált, tudatja velem, hogy mire van szüksége a tökéletes működéshez. Kiskoromban főleg olyan ételeket ettem, amelyek nem voltak összhangban velem, nem voltak megfelelőek a testem ideális működéséhez, amit már akkor is azonnal jelzett felém. Ennek megfelelően életem első tizenvalahány éve folyamatos gyomorgörcsöktől kísérve, összegörnyedve telt, egyre betegebben és egyre rosszabb egészségügyi állapotban. Szerencsére észrevettem az összefüggést, és megvolt a magamhoz való eszem, hogy elkezdjek kísérletezni, és kitapasztaljam, hogy milyen ételek a megfelelőek a számomra. Elolvastam mindent, amit a táplálkozásról és az ételekről tudni lehet, de mellette leginkább a saját tapasztalatomnak hittem. 

Megtanultam jól együttműködni ezzel a testtel, amibe születtem, és azt tapasztaltam, hogy minél kevésbé terhelem meg az emésztéssel, annál inkább tud a regenerációra és egy gyógyulásra koncentrálni. A vegán ételek sokkal könnyebben emészthetők számomra, mint az állati eredetűek voltak annak idején, így 16 éves korom óta nem eszem húst, majd ezt követően néhány év múlva vegán lettem. 31 éve élek növényi alapú étrenden, így igazán nem mondható, hogy egy divathóbort lenne számomra ez a fajta táplálkozás. Ez a 31 év sok lehetőséget adott arra, hogy valódi tapasztalatot szerezzek, és megfigyeljem a testem reakcióit.Természetesen a vegán tudomanyos szakirodalom óriási, és biztos mindenki talál közte olyan könyvet, cikket és filmet, ami gondolatindító lehet a számára.

 

2. Tápegész és a lehető legkevésbé feldolgozott, teljes értékű, nem finomított, fehérliszt- és fehércukor-mentes

 

Az ételek feldolgozásakor a közízlést veszik figyelembe, és a jobb eladhatóság oltárán sokszor értékes tápanyagokat áldoznak fel. Az emberek többségének pedig jobban ízlik a fehér kenyér, mint például a teljes kiőrlésű barna változata. Törekszem arra, hogy amit eszem, az tápegész legyen, azaz ne fosszák meg az emésztéshez szükséges vitaminoktól és enzimektől. A teljes kiőrlésű gabonák jó tápanyagforrást jelentenek, de ha ezeket hántolás során megfosztják az értékes tápanyagaiktól, akkor már szinte csak üres kalóriát jelentenek (úgy kalóriadúsak, hogy közben kevés bennük a tápanyag), és ezek számomra ebben a formában megterhelőek és feleslegesek. Ugyanez igaz a finomított cukorra is. Ha édességre vágyom, akkor inkább ez étkezés előtt egy fél órával gyümölcsöt eszem, vagy desszertként datolyát vagy aszalt gyümölcsöt.

 

3. Nedvdús, élő

 

A zacskós krumpli chips vegán. Az oreo keksz is vegán, sőt ha elmész a boltba és végigmész a szépen bezacskózott csilivili szárazeledeles soron, akkor biztos fogsz találni még jó néhány vegán nasit. Azonban ha vegánként ezek az élelmiszerek teszik ki az étrended nagy részét, akkor lehet, hogy egy idő múlva azt mondod majd, hogy a vegán étrendet nem neked találták ki, mert nem érzed magad tökéletesen tőle. Szerintem az egészséges étrend kulcsa az élő víz. És igen, jól ráéreztél: ezek az előbb felsorolt élelmiszerek híján vannak az élő víznek. Energetikai szempontból számomra ez az egyik legfontosabb összetevője az egészséges étrendnek. Élő víz van a nyers zöldségekben, a gyümölcsökben és a csírákban is. Ezért van, hogy minél nagyobb, kb. 90 százalékban nyers az étrendem, mert az élő víz energetikailag a legjobb táplálék az ember számára.

 

4. Könnyen elkészíthető

 

Nem tudom, hogy te hogy vagy vele, de mivel általában nekem van mit csinálnom, ezért amíg nem éhezem meg, addig nem foglalkozom az ételkészítéssel. Bezzeg akkor, amikor már éhes vagyok, akkor azonnal kell! A salátaszendvics ebből a szempontból is tökéletes, hiszen miután megmostam a zöldségeket, már az asztalnál és evés közben összeállítható. Egyébként mindig így is szoktam csinálni, mert már maga az összeállítása is egyszerű és élvezet a színpompás hozzávalókból. Azonnal kész van, és egyből fogyasztható. Ennél ideálisabbat el sem tudok képzelni! 

 

5. Legyen a lehető legegészségesebb a testem számára, de legyen finom is, különben hol marad az élvezet?!

 

Nem hiszek abban, hogy az evésnek lemondásnak kellene lennie. S bár lehet, hogy a táplálkozásom egy kicsit szélsőségesnek tűnik, de hidd el, hogy azért táplálkozom így, mert számomra ez a legfinomabb. Nagyon szeretek enni, és nagyon élvezem ezeket a tiszta, friss ízeket. Örömmel várok minden étkezést, és külön öröm az, hogy emellett a testem is könnyű, békés és tiszta. 

Az öt alapelv szellemiségében született ez a különleges és finom pizzarecept is, amit szeretnék megosztani veletek. 

 

Pizzarecept 

 

Hozzávalók:

 - aranyszínű lenmag megőrölve

 - piros színű kaliforniai vagy pritaminpaprika

 - kesudióból készült majonéz (lásd fent!)

 - só, tiszta víz, citromlé, esetleg paradicsom

 

Elkészítése:

Pizzaalap: Az őrölt lenmagot keverd össze egy kis tiszta vízzel és sóval, hogy formázható “pizzatésztát” kapj. Ezt a pizzát nem kell sütnöd: mivel nem gabonát, hanem magot tartalmaz, nyersen is nyugodtan fogyasztható. Sőt, nyersen még inkább megőrzi az enzimeket és a vitaminokat.

Pizzaszósz: Turmixold össze a piros színű nyers paprikát hidegen préselt lenmagolajjal, egy kis sóval, citromlével és annyi nyers paradicsommal, hogy mártás sűrűségű legyen. A pizzaalapot formázd meg úgy, hogy pizzaszelet vagy kör formát kapj (az a jó, hogy mivel hőkezelni nem kell, azonnal fogyasztható). A tetejére kend rá a pizzaszószt, és tegyél rá néhány kesudió-majonéz tavacskát, mintha olvadt mozzarellasajt lenne. A nagyobb optikai csalás kedvéért reszelhetsz rá karfiolt is, ami reszelt sajtnak fog tűnni.

Pizzafeltét:

A legegyszerűbb feltét az, ha megszóród friss rukkola-, bazsalikom- vagy bébispenótlevelekkel, de ezen kívül a feltétek számának csak a fantáziád szabhat határt.

Gondolatindítónak néhány feltétötlet:

  • kukorica
  • tamari szószban kis ideig pácolt gomba-, hagyma-, fokhagymaszeletek, vagy bármilyen kicsire vágott vagy reszelt zöldség, pl. brokkoli vagy cukkini
  • paradicsomszeletek

image_6483441_1.JPG

Egyszerűbb pizzaszósz- és feltét: 

Szeretnék megosztani veled ebből a pizzából még egy változatot, ha éppen arra sincs időd, hogy összeturmixold a pizzaszószt és a kesudió-majonézt, vagy esetleg farkaséhes vagy, és nem bírsz várni. 

Természetesen a fenti, teljesen nyers opció egészségesebb, de ennyi csalás bármikor beleférhet, mivel a pizza alapja egy superfood, azaz végtelenül egészséges élelmiszer.

Elkészítés:

Keverj ki egy kis paradicsomszószt egy kevés csíráztatott, hidegen préselt lenmagolajjal, sóval és citromlével, és ha akarsz, nyomhatsz bele egy gerezd fokhagymát is. Ezt a szószt kend a pizza alapjára, és csöpögtess rá szójajoghurtból (tetszés szerint ízesítve lenmagolajjal, sóval és citrommal) kis tavacskákat az olvadt mozzarella helyettesítésére.



Ha idáig eljutottál az olvasásban, akkor feltételezem, hogy érdekel téged az egészséges életmód témaköre. Ezért biztos tudod, hogy ahhoz, hogy jó formában legyél, nemcsak a tiszta étkezés, de a test szeretetteljes átmozgatása is fontos. Ha érdekel, hogy mik azok az alapgyakorlatok, amelyeket én is minden nap elvégzek, akkor próbáld ki a Karma Killer jóga ingyenes gyakorlatait. 

Köszönöm szépen, hogy ma is velem tartottál, és ha még nem kezdted el, javaslom hogy vágj bele az Anamé Étrend és Étrend plusz 21 napos kihívásokat, és tapasztald meg, milyen az, amikor tiszta ételekkel táplálod a testedet, és magasabb energiaszintű szokásokat építesz be a mindennapokba. Egy magasabb energiaszintű, energikusabb testben ez élet is sokkal jobb buli! 

 

21 napos Étrend kihívás 

21 napos Étrend plusz kihívás

 

Ha még nem ismered az Anamé Programot, de kíváncsi lettél, itt a blogomban a saját történetem mellett olyan izgalmas, sokakat érdeklő témákról írok, mint például a jógalégzés hatásai, a kundalini energia, a csakrák tisztításának és energetizálásának hatása a mindennapi életre, hogy hogyan is működnek az energetizált Anamé eszközök, vagy hogy az Anamé Program miért nem dolgozik a csakrák megnyitásával.

Ha pedig komolyabban is érdekel, hogy milyen lehet magasabb energiaszinten élni, az Anamé órarendben számos különböző típusú jógaóra közül válogathatsz, melyek kezdők számára is nyugodtan végezhetők. Bárhol is legyél a világban, szeretettel várunk egyéni és csoportos óráinkon, de bízunk benne, hogy az online lehetőségek mellett hamarosan a budapesti jógastúdióink kapuit is újra megnyithatjuk! (Csakratisztító karkötők, energetizált csakravizek, hanganyagok és könyvek vásárlására a webáruház mellett élőben jelenleg is van lehetőség, az aktuális nyitvatartást mindig a honlapunkon találod.)

Legközelebb szívesen írnék újra a kihívásaimról és a nehézségeimről, amelyek ellenére a gyakorlás végül mégis meghozta az eredményt. Így visszatekintve nem is értem, hogy miért éreztem úgy, hogy akadályoznak, bezzeg amikor benne voltam a tisztulási tünetekben és az ellenállásban, akkor leküzdhetetlennek tűntek, és semmi garancia nem volt rá, hogy van kiút. Külön szeretném megköszönni azoknak, akik kértek engem, hogy írjak erről újra, mert az előző blogbejegyzés inspirálta őket. Nagyon szépen köszönöm nektek, hogy velünk vagytok velünk gyakoroltok és megosztjátok a véleményeteket! 

 

Szeretettel,

Balázs Valéria Anamé

A bejegyzés trackback címe:

https://anameprogrameletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr5516531352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása