élet egy magasabb energiaszinten

Anamé Program életmód

Anamé Program életmód

A halálos ágyamon fedeztem fel a kundalini erőt

A Karma Killer jóga születése

2020. október 28. - Anamé

 

pexels-taryn-elliott-4440213.jpgAz Anamé program életmód egy átfogó program, amely egészen hétköznapi dolgokról szól, mint például: táplálkozás, a test ápolása egészséges életmód, az otthon rendezése és tértisztítás. Arról, hogy hogyan lehet a mindennapokat a legnagyobb szentségben és áldásban, egészséges testben, otthonos és kényelmes élettérben élni. Arról, hogy lehet a mindennapi élet minden kis területét egy magasabb energia szintre emelni. Így az életed áldott lesz, szeretetteljes és békés.

De ha már az egészséges és jó állapotú testről is szó lesz, kérlek engedd meg nekem, hogy még mielőtt rátérnék az életmód többi elemére, ebben a több blog bejegyzésből álló bevezetőben végig vezesselek a saját utamon, melyet végig járva ezt a jó állapotú testet elértem. Azért ilyen hosszú ez a bevezető, mert az én esetemben több lépésre volt ehhez szükség. A magasabb energiaszintű testet én a Karma Killer jóga gyakorlataival valósítottam meg. A Karma Killer jóga az Anamé életmód program egyik alkotóeleme. És mi a köze a kundalininek a Karma Killer jógához? 

Én a legmagasabb potenciálunkat, legmagasabb lehetőségeink kibontakoztatását értem kundalini erő alatt. A kundalini jóga filozófiája szerint mindannyiunkban ott van egy óriási erőforrás. De mivel ez az erőforrás szunnyadó állapotban van, ezért nem tudjuk hasznát venni az életünkben. Ahogy a tudatosságunk növekszik, úgy ez az erőforrás ébredezni kezd és ezáltal képessé válunk arra, hogy a nehézségeinken felülkerekedjünk. Így tudjuk legyőzni a korlátainkat. Régen az Anamé Programot Anamé kundalini programnak hívták, nem azért, mert tradicionális kundalini jóga, hanem azért, mert a gyakorlatainkkal valóban elérhető ez a magasabb tudatosság, ami ennek az erőnek a kontrollált hozzáférését eredményezi. És itt a hangsúly a kontrollált szón van. Erre még a későbbiekben visszatérek.

Azonban szeretném azt bemutatni Neked, hogy ahogy lépésről lépésre erősebb lett a tudatosságom a gyakorlatok hatására, úgy tudtam ezt az erőt, potenciált arra fordítani, hogy a testem egészségét visszanyerjem. Nekem az elmélet csak annyit ér, amennyire képes az életünket a gyakorlatban is jobbá tenni. Minden, ami a kundalini erőről szól, arról a tanításról, ami sokak számára csak filozófia, az az én életemben úgy mutatta meg magát, hogy sikerült a testemet újjáépíteni a segítségével. Így elmondhatom, hogy én, Balázs Valéria Anamé a halálos ágyamon fedeztem fel a kundalini erőt. 

Ebben a bejegyzésben arról lesz szó, hogy hogyan alakult ki a Karma Killer jóga módszere. Annyit előre elárulhatok, hogy egy extrém helyzetben és gyakorlati megtapasztalás által. Bár a történet eleinte elég morbid, de kérlek ennek ellenére is tarts velem, mert garantálom Neked a happy end-et! 

 

Szegény haldoklók, de rossz lehet nekik!

 

Csak a haldoklókat tartották bent a kórházban karácsonykor is, ezért nem csoda, hogy naprlól napra hullottunk, mint a legyek. Én persze naivan azt gondoltam, hogy csak a többiek vannak rosszul és könyörögtem, hogy négy hónap kórházi bezártság után végre kiszabadulhassak onnan egy kicsit.

Maga félig vak, nem tud járni, sérvei, cisztái, miómái, vérző vastagbélgyulladása és autoimmun betegsége van. Ödémás, magas a vérnyomása és a sérült a gerince mellett csípőficama van. Soroljam még? Két katéter van magába varrva, egyik a nyakától a szívéig, a másik pedig a hasában, hogy azon keresztül négy óránként cserélje a dialízis oldatot innentől kezdve, amíg csak él. Biztos, hogy nem megy ki. – mondta az orvos. 

Élve. - fejeztem be magamban a mondatot.

Dühösen és elkeseredetten küzdöttem át magam az ágyról a kerekesszékre, és fel lifteztem a legfelső emeletre. Nem voltam teljesen vak. Ha mást nem is de formát és fényt nagyjából láttam, így legalább rá tudtam gyújtani. Végtelenül menőnek éreztem magam miközben köhögve elszívtam a karácsony esti cigimet. Nem tartottam attól, hogy ártalmas az egészségemre. És azt sem feltételeztem, hogy élek még annyi ideig hogy tüdőrákot kapjak. Bár sem előtte sem utána nem dohányoztam soha, de abban a pillanatban igazán vágánynak éreztem magam.

Akkoriban 19 éves múltam és nagyon fájt a sok betegség és a súlyosan bántalmazó gyerekkor. Elmenekültem a családomtól, és több, mint fél évig hajléktalan voltam, amíg munkát nem találtam, hogy egy kis albérleti szobát bérelhessek.

 

Meglepetés! A nem várt fordulat.

 

Ma egészséges vagyok, van egy csodálatos gyermekem, a legnagyobb szeretetben élek egy kapcsolatban és egy budapesti sikeres jógaiskolát vezetek. Továbbá olyan emberekkel dolgozom és gyakorlok együtt, akiket nagyon szeretek és akiket a családomnak tekintek.

Nem fogadtam volna nagy összegben arra, hogy boldog leszek és egészséges. Lesz két diplomám, könyveket írok, és létrehozok egy olyan módszert, ami sok ezer embernek segít majd, és elterjed az egész világon.

aname_22vs44.png

Jóga kezdőknek! 

 

A haldokló testben a megtapasztalás nem volt egy óriási élvezet. Ugyanakkor sok hasznos információt tudott nyújtani. Felfedeztem azt, hogy a testem nem könnyen lélegezhető át, olyan, mintha akadályok állnának a légzésem útjában. Ez egy általános tapasztalat, ha voltál már influenzás, akkor biztos, hogy megtapasztaltad azt, hogy a mellkasodat nehezebben tudtad átlélegezni. Ilyenkor olyan, mintha a mély lélegzetvétel valamiben elakadna.

Ezt az akadályt a jógában és a kundalini jógában energiablokknak hívják. Szintén közvetlen tapasztalatom volt arról, hogy a testünk nincs mindig tökéletes állapotban. A testemben voltak olyan területek, amik túl feszültek voltak, és ezért nem engedték át szabadon a levegő áramlását, hiába alkalmaztam jógalégzést. Ilyen volt például a mellkasom, ami a félelemtől és az érzelmi stressztől feszített. És ilyen volt a hasam területe is. Ahhoz képest, hogy sovány voltam, a hasam a vastagbél gyulladás miatt mégis duzzadt és kifeszített volt.

Azonban a testemnek voltak olyan területei is, ahol erőtlennek éreztem magam. És ez az erőtlenség ugyanúgy gátolta a szabad áramlást, mint a túlfeszítettség! Ilyen volt például a lábaim területe, ami szemmel láthatóan kicsit satnyább volt, mint a testem többi része. Kicsit sorvadtabb és kevésbé tudatos.

Persze ehhez nem kellett jóga zseninek lenni, hiszen az, hogy kerekesszékben ültem elég sokat elmondott a lábaim állapotáról.

Mondhatjuk azt is, hogy a hasam és a mellkasom túlfeszített volt. A köldökcsakrám és a szívcsakrám túlműködött. A lábizmaim tónustalansága pedig arra utalt, hogy a gyökércsakrám alul működik. Szó szerint az életem múlt annak a felderítésén, hogy hogyan lehetne a testemet és ezeket a területeket harmóniába hozni, hogy életteliek legyenek, egészséges és regenerálódni tudjanak.

Így kezdődött az Anamé Program története, amit a gyakorlóink Anamé jógának is neveznek maguk között. 

 

Életben maradni!

 

A rendszerező gondolkodásom itt felfedezett egyfajta mintát. A gyulladás és az érzelmi feszültség túlműködést okoz, a sorvadás és az erőtlenség pedig az alul működés jele abban az energia központban, azaz csakrában, amihez a testszelvény tartozik. 

Meg kellett találnom a módját, hogy harmóniába hozzam a testemet és a csakráimat! Nem csupán elméletben, hanem nagyon is gyakorlatias módon, mert mindenáron élni akartam. Ezen az úton fejlesztettem ki a Karma Killer jóga gyakorlatait. A motivációm adott volt, jobbat választani sem lehetett volna. A kitartásom kiapadhatatlan volt. Egy nagyon erős belső tűz égett bennem, hogy itt és most még nem adhatom fel. Nekem dolgom van még a világban, mert küldetéssel érkeztem. Nem halhatok még meg, és főleg nem úgy, hogy nem tettem meg mindent, amit csak emberként lehetséges. Ez az út vezetett el oda, hogy kis robottá válva, túllépve önmagamon, meghaladva saját határaimat és kényelmi zónámat, minden erőfeszítésemet beletéve megmentsem magam az életnek. És sikerült!

Úgy gondolod, hogy ez csoda? Nem, nem az, hiszen pontosan ismerem a hatásmechanizmust, a Karma Killer jóga hatásmechanizmusát, ami ehhez vezetett.

 

A Karma Killer jóga születése

 

pexels-cottonbro-4769493.jpg

Tanulmányoztam a kundalini jóga elméletét, tanultam tradicionális jógát, szanszkritül olvastam a jógáról szóló ősi írásos anyagokat, az én megközelítésem azonban mégsem tradicionális, hiszen szerintem nem a keleti technikákra van szükség ebben a korban, itt nyugaton, hanem egyszerű és mindenki által, bármilyen testi állapotban könnyen végrehajtható gyakorlatokra. Hiszen a módszer kidolgozásakor én magam is beteg voltam, emiatt nem volt mozgékony és hajlékony a testem.

A testünk intelligens. Minden kibillentségre keresné a megoldást, de ezt nem mindig engedjük meg neki.

Ha túlfeszítettek és stresszesek vagyunk, akkor önkéntelenül ellazítanánk a mellkasunkat és egy erősebb kilégzéssel felsóhajtanánk. Ha pedig ébredtél már reggel álmosan, erőtlenül tompa fejjel, akkor tudod, hogy a tested automatikusan egy erősebb belégzéssel és nyújtózkodással szeretne tenni azért, hogy újra aktívvá válj. Úgy látszik a testünk, ha megengedjük neki, magától is tudja a megoldást arra, hogy enyhítse a feszültséget, vagy aktivizáljon.

Azonban egy régi kibillentséget, ami közben betegséggé változott már több időbe és energiába kerül harmóniába hozni. Ugyanakkor az alapok ugyanezek. Ha egy csakrában túlműködés van, akkor az a terület békét szeretne. A túlfeszítettséget orvosolja a test ellazítása és az, ha a kilégzés hangsúlyosabb. Az alulműködést pedig harmóniába hozza a hangsúlyos belégzés, a test nyújtásra és az izmok feszítése.

Felfedeztem, hogy ha ezeket az egyszerű módszereket ott használjuk a testben, ahol arra szükség van, akkor a test harmóniába kerül, az áramlás beindul.

 

Mit is jelent ez a gyakorlatban?

 

Lássunk egy példát a szívcsakra szintjén. 

Ha például a szívcsakra területén olyan információt hordozunk, hogy mások elismeréséért és szeretetéért, önmagunk elfogadásáért állandóan meg kell dolgoznunk, mert másképp ez nem jár nekünk, akkor a mellkas területe, ami a testünkben a szívcsakrához tartozik, gyakran feszes tónusú. Van, hogy előbbre is kerül, mint a vállak, és ezt általában egy felszínes, esetleg kapkodó mellkasi légzés kíséri.

Lelki szinten is megjelenik a testnek ez a kifeszített, merev állapota: mivel úgy érezzük, hogy az elismerésünk a külvilág történéseitől függ, könnyű elveszíteni a lelki egyensúlyt és a nyugalmat, gyakorivá válhat vagy állandósulhat a stressz. Az ember hajlamos lehet arra, hogy akár erején felül is helyt álljon vagy segítsen másoknak. Ilyenkor nehéz nemet mondani, hiszen félelmet okozhat, hogy akkor mások nem fognak szeretni, elismerni és elfogadni. 

A sors szintjén pedig ez a kifelé sugárzó információ épp azokat a helyzeteket vonzza magához, amelyekben az embert kihasználják. Ilyenkor jellemző az érzés, hogy sokat adunk, de nem, vagy alig kapunk viszonzást.

 

Csakratisztítással a szívcsakrád jó állapotba hozható!

 

A helyzet nehéznek tűnik, de kérlek, hogy engedd, hogy megmutassam neked a jó oldalát!

Ez a jelenlegi helyzet mindig csak kiinduló pont, hiszen a gyakorlatainkkal pont azon fogunk dolgozni, hogy ezt a nehéz állapotot magad mögött hagyhasd. A jó hír az, hogy a Karma Killer jóga gyakorlataival a szívcsakra jó állapotba hozható.

Amikor a szívcsakra egyensúlyba kerül, az érzékenységhez erő társul. Így az ember, miközben felméri a környezet igényeit, kapcsolatban marad a saját belső érzéseivel, igényeivel is. Megszületik a feddhetetlenség erénye, ami az etika magas szintjét jelenti. Bölcsességgel és szeretettel képes megnyilvánulni az adott helyzetben anélkül, hogy mások dicsérete vagy ellenérzései irányítanák. Úgy képviseli belső igazságát, hogy az nincs sem a saját, sem mások ártalmára. Ilyenkor a környezet felfedezi saját energiaforrásait és képességét az előrejutásra.

Lelki szinten is változás zajlik. Az ember elengedi a legmélyebb félelmét, miszerint kitaszítja a csapat, a törzs, a család, és külső sötétségre vettetik, ha nem engedelmeskedik és nem szolgál másokat, hogy így vegye meg szeretetüket, elismerésüket és támogatásukat. Nem szívja már mellre a dolgokat, érzelmi stabilitás jellemzi. Kapcsolatba kerül saját magával.

 

Szeresd magad!

 

aname_eletmod_karma_killer_joga_gyakorlat.png

Miközben a beteg testemmel kísérleteztem, egy új megközelítés módot tanultam. Ahelyett, hogy hibáztattam volna a testemet a szenvedéseimért, felvettem vele a kapcsolatot, és a legnagyobb szeretettel fordultam felé. 

Ahol az izmok tónusa gyenge volt, ott erőt közvetítettem egy újfajta jógalégzés és a mozgás segítségével, ahol pedig túlfeszített oda békét vittem kilégzéssel és az izmok lazításával.

Így lehetett a testemet és a csakráimat jó állapotba hozni egyszerű jóga légzéssel és mozgással. A Karma Killer jóga szakszerűen összeállított gyakorlatsorai erre a hatásmechanizmusra épülnek. Ezek a gyakorlatsorok tetőtől talpig lágyan átmozgatják a testet, oldják a feszültségét és erővel töltik azt fel. 

És hogy működött-e a gyakorlatban?

Minden elmélet próbálja a gyakorlat. Ha sikerül, akkor ezzel a logikus és egyszerű módszerrel az állapotom jobbra fordíthatom, gondoltam magamban. Azonban arról már álmodni sem mertem, hogy egészséges leszek. És íme: itt vagyok egészségesen! Azt nem gondoltam volna, hogy a testi kibillentségeim helyreállítása mellett a lelki problémáim is rendbe jönnek. És még itt sincs vége. A hab a tortán: mivel a testemet a Karma Killer jóga gyakorlataival fokozatosan egy magasabb energiaszintre emeltem, az egészséges test és lélek elérése mellett a szellemi út is megnyílt előttem.

 

Csakradiagnózis

 

Ha még specifikusabbak akarunk lenni, mert a helyzet olyan nehéz, hogy minél hamarabb szeretnénk hatást elérni, akkor mindezt személyre szabottan is megtehetjük. Lehet, hogy az interneten már találkoztál olyan csakra tesztekkel, ahol fejben, elméletben kell válaszolnod kérdésekre, de a test, az izomtónus, a csontok helyzete mindig sokkal pontosabb ennél.

Sok olyan tudatos emberrel találkoztam, akik azt hitték, hogy pontosan tisztában vannak a csakráik állapotával, azonban a csakradiagnózis után és a gyakorlások közben számukra is teljesen egyértelművé vált, hogy az énképük a csakráik állapotáról téves volt. Szeretném azonnal leszögezni, hogy ez természetesen nem az ő hibájuk, hiszen az energiablokkok jellemzője az, hogy mindent elkövetnek azért, hogy fent tartsák magukat. Igen, az energiablokkok olyanok, mintha saját életük lenne. Küzdenek a fennmaradásukért, és ennek érdekében sokszor megvezetik a gazdatestet, azaz minket, embereket. 

Ennek első és legjellemzőbb tünete az ellenállás a gyakorlással szemben, ilyenkor az ember odáig sem jut el, hogy megnézze az Anamé órarendet, de odáig pedig végkép nem fajul a dolog, hogy eljöjjön az egyik budapesti jógastúidónkba egy Anamé jógaórára.

A testünk állapota, az izmok túlfeszítettsége vagy tónustalansága, a csontjaink helyzete megmutatja azt, hogy melyik csakránk milyen állapotban van, hol van túlműködés és hol van alul működés. És mindehhez semmilyen gép nem szükséges, csupán az Anamé Program hivatalos oktatóinak a szakértelme. Ennek a csakratérképnek a mentén, akár személyre szabottan is dolgozhatunk úgy, hogy lépésről lépésre megadjuk a testünknek azt, amit kér: ahol túlfeszítettség van a békét, ahol tónustalanság van ott erőt. Nem beszélgetéssel vagy elképzeléssel, hanem egyszerű légzéssel és mozgással, ami mindenki által könnyen végrehajtható.

 

Az Anamé Program nagycsoportban is biztonságos

 

Anamé véleményként számos sikertörténet hallhattunk már a kezdeti időszakban is. Azért, mert az Anamé Program amellett, hogy teljesen biztonságos nagyon hatékony is. Ez a média figyelmét is felkeltette. Nagyon sok megkeresést kaptunk a részükről. Az évek során csaknem száz interjút adtam különböző televizió és rádió csatornáknak, illetve különböző sajtó orgánumoknak.

Régebben volt egy olyan interjú, amiben arról beszéltem, hogy ezek a gyakorlatok olyan erős hatásúak, hogy csak kiscsoportban végezhetőek. Akkoriban azért volt ez így, mert minden egyes óránk csakradiagnózissal kezdődött. Így minden résztvevőnek egy személyre szabott gyakorlatot adtunk, amit a közös gyakorlatsor elkezdése előtt hajtott végre. A csakradiagnózis alapján adott személyre szabott gyakorlat valóban olyan erős, hogy csak kiscsoportban végezhető.

Amikor az Anamé Program, azaz a Karma Killer jóga foglalkozásain a létszám növekedett, akkor a biztonság érdekében ezeket a személyre szabott gyakorlatokat csakis kizárólag az egyéni órákra korlátoztuk, és ezt így  alkalmazzuk azóta is. Így a nagycsoportos foglalkozásokon, mi is csak a közös gyakorlatsorokat végezzük együtt, ahogy ezt minden jógaiskola is teszi. 

aname_eletmod_blog_nagy_csoportos_gyakorlas2.png

Magasabb energiaszint

 

Ha valahol alulműködés van, ott kevés az energia abban a csakrában, abban a testszelvényben és azon az életterületen.

Ha pedig valami túlfeszített a testünkben, az nem azt jelenti, hogy ott jó sok energia van, hanem azt, hogy bár az energia jelen van ott, de nem áll a rendelkezésünkre, hanem zárványban van. Ahelyett, hogy szabadon áramlana, be van zárva abba a területbe és feszíti. 

Ezek mind a mi erőink, a mi energiák, de nem tudjuk szabadon használni őket. Mert le vannak kötve az energiablokkokban, ezáltal a testi problémáinkban, az életünk nehézségeiben és olyan tulajdonságainkban, amikkel nehezítjük a saját életünket.

Ahogy ezek az energia blokkok a Karma Killer jóga gyakorlataival kitisztulnak, és ez semmiképpen nem tévesztendő össze a csakrák megnyitásával, végre már mi rendelkezünk a saját erőinkkel és a saját energiáinkkal, és így egy magasabb energiaszinten élhetünk. Ezen a magasabb energiaszinten a test regenerálódik, a tulajdonságainkkal segítjük és nem akadályozzuk magunkat, és újfajta látásmódot, érzékelést tanulunk.

Emberként nem csak lehetőségünk van arra, hogy teljes jogú szellemi lényként éljünk itt az anyagban, hanem a feladatunk is ez! Egy magasabb energiaszinten elérhető az élő tudás, egy olyan bölcsesség, amit az ember nem a könyvekből tanul, hanem azzal az égi bölcsességgel kapcsolódik, ami azon dolgozik, hogy a világunk egy jobb hellyé váljon. A magasabb energiaszinten ember ne gondoljon semmire, hanem egy természetes állapot, amiben a folyamatosan futó gondolati körök helyett az ember kapcsolatba kerülhet az égi bölcsességgel. És ezt úgy érheted el, hogy egy magasabb energia szintre emeled magad, méghozzá az energiablokkok és a csakrák tisztításával. 

Engem, az általam kifejlesztett jóga módszer, a Karma Killer jóga gyakorlatai segítettek abban, hogy felvegyem a kapcsolatot egy ősi tudással. Mondhatjuk úgy is, hogy az Anamé életmód program útján én jártam először, és az egy nagyon vad életmód volt számomra, amikor egy egyiptomi Fáraó köszöntött a fürdőszobámban.

Erről a következő bejegyzésemben olvashatsz! 

A bejegyzés trackback címe:

https://anameprogrameletmod.blog.hu/api/trackback/id/tr916261584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása